tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post8024487552012261496..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Gostujući autor - Kritika stavova Majke Tereze prema drugim religijamaToma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger37125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-19355148578303233412016-09-22T08:06:02.722+02:002016-09-22T08:06:02.722+02:00Mislim da sam već dovoljno odgovorio za sve one ko...Mislim da sam već dovoljno odgovorio za sve one koji su u dobroj vjeri.<br /><br />Onom tko se ne ustručava odbaciti učenje crkvenog naučitelja i najvećih katoličkih teologa nema smisla ni odgovarati, jer "ako ne slušaju Mojsija i Prorokâ, neće povjerovati sve da i od mrtvih tko ustane" (Lk 16,31)Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-51504071578871048582016-09-21T19:25:38.628+02:002016-09-21T19:25:38.628+02:00Mateo,
u tipičnoj protestantskoj maniri navodiš c...Mateo,<br /><br />u tipičnoj protestantskoj maniri navodiš citate koji nemaju *nikakve veze s konkretnom situacijom* i koji btw. čak nisu ni dokumenti Učiteljstva, dapače međusobno su kontradiktorni (hoćemo li za papu Rimljane ili "Grkljane", ovisno kako koji sedevakantist protumači).<br /><br />*Jedino* papa ima APSOLUTNU VLAST odrediti pravila biranja svog nasljednika i to je papa Pio XII učinio opširnom apostolskom konstitucijom Vacanti Apostolicae Sedis. <br /><br />Svi izbornici kardinali su *valjano* izabrani i *svi su mrtvi*. Oni nisu kako navodiš "perished simultanously" niti "by any calamity, war or plague" ili su "they are/were doubtful, or the election itself is/was uncertain."<br /><br />Valjani kardinali su izabrali papu Ivana XXIII koji je po dijelu sedevakantista zadnji valjani papa (ah te sedevakantističke sekte).<br /><br />SVI kardinali koje je imenovao papa Ivan XXIII su također MRTVI.<br /><br />https://en.wikipedia.org/wiki/Cardinals_created_by_John_XXIII<br /><br />U čemu je temeljna nebuloza sedevakantizma u ovoj priči - pojelo ih VRIJEME kao što je VRIJEME pojelo anglikanske redove koji su bulom pape Leona XIII proglašeni 'absolutely null and utterly void'.<br /><br />Zato su i kandidati za sedevakantističke "pape" uvijek i jedino - lokalni redikuli.<br /><br />HrvojeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-69194349270287158502016-09-21T08:11:12.167+02:002016-09-21T08:11:12.167+02:00P.S.
Što se tiče dokazivanja legitimnosti papa uk...P.S.<br /><br />Što se tiče dokazivanja legitimnosti papa ukazanjima, evo što je baš o tom rekao veliki propovjednik, čudotvorac i teolog sv. Vinko Fererski:<br /><br /><i>"We should not decide the legitimacy of the popes by means of prophecies or miracles or visions. The Christian people are governed by laws against which extraordinary events count nothing."</i> (sv. Vinko Fererski, <i>De moderno ecclesiae schismate</i>, Bibl. Nat., n. 1470; citirano u Mourret, <i>History of the Catholic Church</i>, B. Herder, sv. V, str. 133.)"<br /><br />Ovaj svetac je bio ključan u završetku Zapadnog raskola. Smatrao je da je avinjonski papa pravi i podupirao ga je dugo godina svojim ugledom, ali kad je avinjonski papa stalno i uporno odbijao odstupiti zajedno s ostalima, sv. Vinko s propovjedaonice je proglasio da, iako vjeruje da je bio zakonito izabran, svojim odbijanjem da spasi Crkvu je pokazao da je raskolnik, time je svrgnuo sam sebe i više nije član Crkve i nije papa. Kad mu je sv. Vinko povukao podložnost, to su učinili i španj. monarsi (zadnji vladari koji su podupirali avinjonskog papu) i to je bio kraj Zapadnog raskola.<br />To su upravo i principi sedevakantista, a zapravo jednoglasna nauka Otaca, kako kaže i tumači crkveni naučitelj sv. Robert Bellarmin u <i>De Romano Pontifice</i>, da papa koji postane javni heretik (ili raskolnik) odmah prestaje biti papa, kao što prestaje biti i član Crkve, jer onaj tko nije u Crkvi ne može joj biti ni Glava.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-85820249672017037222016-09-21T08:08:27.132+02:002016-09-21T08:08:27.132+02:00Hrvoje,
Već na početku tvoje riječi otkrivaju oho...Hrvoje,<br /><br />Već na početku tvoje riječi otkrivaju oholost, da bi malo kasnije to isto potvrdilo mnoštvo vrlo slobodno sipanih teških, nedostojnih i netočnih uvreda.<br /><br />Pod prvim mislim na tvoju izjavu osporavajući "koja je referenca" otac O'Reilly.<br />Teolog potvrđen od Crkve, koji je doktorirao na Irskom papinskom kolegiju u Rimu, profesor teologije na Katoličkom sveučilištu u Dublinu, teolog dvojice biskupa na dvije nacionalne sinode itd.<br />Suvišno je i pitati koje su tvoje reference da tako olako odbacuješ i (još gore) ismijavaš odobrenog katoličkog teologa.<br /><br />Što se tiče (ne)mogućnosti izbora pape ako nema kardinala, govoriš u neznanju. Neznanje nije sramota i može se ispraviti, ali samo ako nema oholosti i zatvorenosti istini.<br /><br />Evo samo nekoliko citata uglednih teologa o gornjoj situaciji:<br /><br />Sv. Robert Bellarmin, crkveni naučitelj, <i>Disputationes, De clericis, knjiga I., pogl. 10:<br /><br />"If there were no papal constitution on the election of the Supreme Pontiff; or if by some chance all the electors designated by law, that is, all the Cardinals, perished simultaneously, the right of election would pertain to the neighboring bishops and the Roman clergy, but with some dependence on a general council of bishops."</i><br /><br />Vitoria, <i>De potestate Ecclesiae:<br />"Even if St. Peter would have not determined anything, once he was dead, the Church had the power to substitute him and appoint a successor to him … If by any calamity, war or plague, all Cardinals would be lacking, we cannot doubt that the Church could provide for herself a Holy Father… Hence such an election should be carried out by all the Church and not by any particular Church. And this is because that power is common and it concerns the whole Church. So it must be the duty of the whole Church."</i><br /><br />Kardinal Kajetan, <i>De Comparatione Auctoritatis Papae et Concilii:<br />"... by exception and by supplementary manner this power (that of electing a pope), corresponds to the Church and to the Council, either by the absence of Cardinal Electors, or because they are doubtful, or the election itself is uncertain, as it happened at the time of the schism."</i><br /><br />Kardinal Billot, <i>De Ecclesia Christi:<br />"When it would be necessary to proceed with the election, if it is impossible to follow the regulations of papal law, as was the case during the Great Western Schism, one can accept, without difficulty, that the power of election could be transferred to a General Council… Because natural law prescribes that, in such cases, the power of a superior is passed to the immediate inferior because this is absolutely necessary for the survival of the society and to avoid the tribulations of extreme need."</i><br /><br />Dakle, u slučaju da svi izbornici određeni papinskim zakonom (tj. kardinali) nestanu, ili u slučaju da nije jasno tko su valjani izbornici (npr. u vrijeme Zapadnog raskola, kad nije bilo jasno tko su pravi kardinali), izbor pape pada ili na rimski kler, ili na koncil svih biskupa. Kad je završen Zapadni raskol, novi papa, Martin V., tom je prilikom bio izabran upravo na takvom koncilu biskupa, a u izboru su sudjelovali i spomenuti sumnjivi kardinali.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-51096392810189763892016-09-15T16:57:30.388+02:002016-09-15T16:57:30.388+02:00Dizma, pročitaj tekstove Martina Luthera pa mi rec...Dizma, pročitaj tekstove Martina Luthera pa mi reci je li on bio pod dijaboličnim utjecajem. Koja je zajednička "meta" bila Lutheru i sedevakantistima?<br /><br />Svaki čovjek upadanjem u smrtni grijeh dolazi na neki način pod utjecaj đavla. Od početne sjenke na duši, ohološću i tvrdoglavim odbacivanjem milosti i istine, tama raste dok je potpuno ne obuzme.<br /><br />Ne zaboravi da ni egzorcisti nisu imuni na đavolje spletke.<br /><br />"Bdijte! Protivnik vaš, đavao, kao ričući lav obilazi tražeći koga da proždre."<br /><br />sv. Petar, prvi papa<br /><br />HrvojeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-2893280062553163202016-09-15T14:57:36.905+02:002016-09-15T14:57:36.905+02:00Hrvoje, slažem se s ovim što pišeš da je sedevakan...Hrvoje, slažem se s ovim što pišeš da je sedevakantizam besmislen stav. Međutim, s ovim da to samo duša zavedena od vraga može ispovijedati se ne slažem, jer sedevakantisti vjeruju u Krista poput pravoslavaca ili protestanata. Svi koji vjeruju u Krista imaju istoga Oca, braća su. Oni nisu vražji, bez obzira što se trebaju vratiti u Crkvu. Sad ćeš napisati da kome Crkva nije majka, tome Bog nije Otac. A opet, ja ti mogu naći tvrdnju sv. Augustina koji tvrdi ovo što pišem o svima koji vjeruju u Krista (prije istočne i zapadne shizme). Dizmahttps://www.blogger.com/profile/05651629409525785153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-14780135146312639522016-09-12T20:59:41.473+02:002016-09-12T20:59:41.473+02:00Sedevakantizam je vrhunska budalaština nad budalaš...Sedevakantizam je vrhunska budalaština nad budalaština koju samo duša zavedena od vraga može ispovijedati (psihičkim bolesnicima i retardima se to ionako ne uzima za grijeh).<br /><br />JEDINO papa može odrediti pravila biranja svojih nasljednika i to je papa Pio XII (po sedevakantistima zadnji valjani papa) učinio apostolskom konstitucijom Vacantis apostolicae sedis. U toj opširnoj konstituciji piše glede izbora rimskog pape: <br /><br />"The right of electing the Roman Pontiff pertains solely and exclusively to the Cardinals<br />of the Holy Roman Church, having excluded and in every respect removed any intervention at all<br />of any other Ecclesiastical dignity or lay power of any rank or order without distinction."<br /><br />SVI kardinali koji su izabrani po navedenoj apostolskoj konstituciji su MRTVI i ne postoji nijedan kardinal koji bi mogao biti izabran za papu, prema tome po sedevakantistima PAPINSTVO JE ZAUVIJEK PRESTALO POSTOJATI jer objektivno nije moguće imenovati nijednog kardinala pa posljedično ni papu.<br /><br />Zato tu nastupa vrag koji se ukazuje i potiče raznorazne gore navedene spodobe na "papinstvo".<br /> <br />Mateo, ako ti ni nakon ovoga nije jasno da je sedevakantizam đavolja podvala koja nema podloge u stvarnosti, onda bi zaista trebao potražiti pomoć jedne "specifične" svećeničke službe.<br /><br />HrvojeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-39484460406355841152016-09-12T19:30:13.513+02:002016-09-12T19:30:13.513+02:00Da, **on vjeruje** da je postojao papa kroz to vri...Da, **on vjeruje** da je postojao papa kroz to vrijeme (ali **uvažava da drugi teolozi misle drukčije**), međutim, **piše da je Crkva kroz to razdoblje bila "bez jasno utvrđene Glave"** (tj. nije bilo sigurno da je papa). No, poanta nije ništa od toga, **poanta je da *drži* da je *sasvim moguć* i interregnum od toliko godina.**<br /><br />LOL<br /><br />Piše dalje O`Reilly: Ne postavljam se za proroka, niti se pretvaram da mogu vidjeti nesretna čudesa, o kojim ne znam ništa. Sve što želim prenijeti je da se možebitnosti u vezi Crkve, koje nisu isključene božanskim obećanjima, ne mogu gledati kao praktički nemoguće, samo zato što bi bile strašne i veoma potresne."<br /><br />LOL Čovjek se malo zanio. BTW., koja je on referenca???<br /><br />Ako sv. padre Pio nije svetac, onda ne znam tko jest (naravno, Gospa i sv. Josip su izvan "konkurencije"). Nijedan svetac/-ica nije imao viziju da Pavao VI nije papa (uključujući gore navedenu svetu Mariju Maravillas), ali se zato vrag ukazivao i proglašavao ili poticao da budu "papama" gore navedene bolesnike (dosta im je vidjeti bolesne face).<br /><br />"Otcijepljeni od Rima, što smo? Suha grana, dakle izgubljeni"<br /><br />bl. Alojzije Stepinac<br /><br />To je stvarnost svih sedevakantista i tradicionalista koji su se otcijepili od Rima. <br /><br />HrvojeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-5163911496035971122016-09-12T16:53:19.666+02:002016-09-12T16:53:19.666+02:00Stvarno s ljudima treba imati puno strpljenja.
Niš...Stvarno s ljudima treba imati puno strpljenja.<br />Ništa nisam izvukao iz konteksta, ja sam i dao taj citat o. O'Reillyja i preveo ga. Da, on vjeruje da je postojao papa kroz to vrijeme (ali uvažava da drugi teolozi misle drukčije), međutim, piše da je Crkva kroz to razdoblje bila "bez jasno utvrđene Glave" (tj. nije bilo sigurno da je papa). No, poanta nije ništa od toga, poanta je da drži da je sasvim moguć i <i>interregnum</i> od toliko godina.<br /><br />Taj gornji tekst na talijanskom nije ništa briljantno.<br />U prvom paragrafu kao argument protiv sedevakantizma uzima da nije bilo privatnih ukazanja o tom pitanju nijednom pokoncilskom "svecu" i da nijedan od njih nije bio sedevakantist. To naravno ništa ne znači: jer su kanonizacije koje proglašavaju koncilijarni pape barem sumnjive; jer je npr. za vrijeme Zapadnog raskola bilo svetaca s obje strane; jer se teološki zaključci ne dokazuju niti osporavaju privatnim ukazanjima.<br /><br />U drugom paragrafu protiv sedevakantizma navodi da su sedevakantisti međusobno podijeljeni u razne grupice, što opet ništa ne vrijedi jer se isto može reći za sve tradicionaliste ili za katolike uopće u današnjem vremenu. Ako išta, to je dokaz u prilog mišljenju da je Stolica prazna jer kad nema "principa jedinstva" (tako predkoncilski teolozi nazivaju papu) to dovodi do podjela među katolicima jer se nemaju kome obratiti da razriješi sporna pitanja. Slična je situacija bila u vremenu Zapadnog raskola, kad veliki broj katolika nije bio siguran tko je papa. Sasvim je moguće da je Gospodin u ovim posljednjim vremenima dopustio zlo koje je slično, ali još gore od tadašnje krize, za kaznu, ali i kušnju. Zapravo, svi dokazi ukazuju da vrlo vjerojatno tako i jest.<br /><br />Kao što kaže o. O'Reilly:<br /><b><i>"Sve što želim prenijeti je da se možebitnosti u vezi Crkve, koje nisu isključene božanskim obećanjima, ne mogu gledati kao praktički nemoguće, samo zato što bi bile strašne i veoma potresne."</i></b>Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-89959857868492703912016-09-12T08:30:06.212+02:002016-09-12T08:30:06.212+02:00Mateo, kako izvlačiš sve iz konteksta.
"Kao ...Mateo, kako izvlačiš sve iz konteksta.<br /><br />"Kao prvo, kroz cijelo to razdoblje, od smrti Grgura XI. 1378., postojao je papa - naravno, s iznimkom intervalâ između smrtî papâ i izborâ da se popune tako stvorene prazne stolice. Postojao je, kažem, kroz cijelo to vrijeme papa, stvarno u posjedu dostojanstva Kristova namjesnika i Glave Crkve, kakva god postojala mišljenja među mnogima o njegovoj valjanosti; ne da bi interregnum [vrijeme bez pape] koji bi pokrivao cijelo to razdoblje [tj. 39 godina] bio nemoguć ili protiv Kristovih obećanja, jer to po ničemu nije očigledno, nego zapravo nije bilo takvog interregnuma."<br /><br />http://www.newadvent.org/cathen/12272b.htm<br /><br />Gdje je tu interregnum od 39 godina?<br /><br />I u današnje vrijeme mnogi tvrde da su pape:<br /><br />http://www.trueorfalsepope.com/p/meet-sedevacantist-anti-popes.html<br /><br />"Del resto, nessun santo vissuto nel periodo postconciliare ha mai aderito alle tesi sedevacantiste. Pensiamo ad esempio a San Pio da Pietrelcina e a Santa María Maravillas (degnissima seguace di Santa Teresa), che ebbero frequenti estasi e visioni, ma mai nessun angelo venuto dal Cielo gli disse che Paolo VI non era vero Papa. <br /><br /><br />Tra l'altro i sedevacantisti non sono nemmeno d'accordo tra di loro; infatti sono divisi in tanti gruppetti, ognuno dei quali segue una particolare tesi sedevacantista. Se un tale decidesse di aderire a questa eresia, avrebbe “l'imbarazzo della scelta” nel decidere a quale di questi gruppetti dare ragione. Sarebbe inutile cercare di comprendere quale gruppetto sedevacantista ha conservato il “Depositum Fidei”, poiché nessuno di essi è stato fondato da Gesù Cristo."<br /><br />Kikii, dove sei? Traduci questo articolo.<br /><br />HrvojeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-86924891227989595322016-09-11T19:04:38.501+02:002016-09-11T19:04:38.501+02:00Treba razlikovati između modernista i katolika u z...Treba razlikovati između modernista i katolika u zabludi.<br />Modernist je onaj tko ispovijeda modernističke hereze i svjestan je da proturječi katoličkoj nauci, tj. zna za prijašnju nauku i svjesno bira slijediti novu nauku (herezu) upravo jer se drži modernističke hereze da se dogme mogu mijenjati, da Crkva može mijenjati ono što je naučavala u nešto potpuno suprotno, tj. da može proturječiti sama sebi. Čovjek koji svjesno ispovijeda herezu nije katolik.<br />S druge strane, netko tko nije svjestan proturječja i tko ispovijeda zabludu iz neznanja nije modernist tj. heretik, nego je katolik u zabludi.<br /><br />Što se tiče <i>interregnuma</i>, na sljedećem linku se u komentarima nalazi citat predkoncilskog teologa o. <b>O'Reilly</b>ja koji govori o vremenu Zapadnog razloga, tj. bi li bilo previše ako to cijelo vrijeme od 39 godina nije bilo pravog pape, te može li se nešto takvo dogoditi u budućnosti:<br />https://tomablizanac.blogspot.hr/2016/05/gostujuci-autor-symbolum-gaenswinianum.html<br /><br />Preporučujem pročitati cijeli citat o. O'Reillyja na linku, a tu ću dati samo par ulomaka prijevoda:<br /><br /><i>"...ne da bi interregnum [vrijeme bez pape] koji bi pokrivao cijelo to razdoblje [tj. 39 godina] bio nemoguć ili protiv Kristovih obećanja, jer to po ničemu nije očigledno...<br /><br />Ali da prava Crkva ostane između trideset i četrdeset godina bez jasno utvrđene Glave i predstavnika Krista na zemlji, to ne može biti. No ipak je bilo; i nemamo nikakvog jamstva da neće opet biti, iako se možemo žarko nadati suprotno. Što bih iz toga zaključio je da ne smijemo biti previše spremni proglašavati o tom što će Bog dopustiti."</i>Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-58785524326246432692016-09-10T07:43:05.031+02:002016-09-10T07:43:05.031+02:00http://cordialiter.blogspot.hr/2016/09/non-puo-ess...http://cordialiter.blogspot.hr/2016/09/non-puo-esser-vera-la-religione.html<br /><br />FabioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-91484676937582386602016-09-10T05:51:34.398+02:002016-09-10T05:51:34.398+02:00Mateo, prema ovom citatu se mirne duše može reći d...Mateo, prema ovom citatu se mirne duše može reći da sve ovo vrijedi i danas. Tek manji broj modernista svjesno odbacuje učenje Crkve i podložnost papi. Većina u najboljoj vjeri prihvaća trenutno stanje jer joj se uporno objašnjava da se Crkva trebala modernizirati. Nego, kome se ti podlažeš u vremenu interregnuma? Mene taj tvoj interregnum podsjeća na godišnji odmor od 11 mjeseci. Nije li već malo predug?Dizmahttps://www.blogger.com/profile/05651629409525785153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-45624550385574933092016-09-09T20:44:46.615+02:002016-09-09T20:44:46.615+02:00Ima samo jedna Rimska Stolica, i ona opstaje bez o...Ima samo jedna Rimska Stolica, i ona opstaje bez obzira je li popunjena (ima li trenutno valjanog pape) ili je vrijeme <i>interregnuma</i>.<br /><br />Isto tako postoji samo jedna Katolička Crkva, bez obzira koliko lažnih crkvi sebi nezakonito prisvajalo to ime.<br />To je ona Crkva koju i danas traži i nalazi toliko obraćenika iz raznih krivih religija - ne crkva modernista, nego Katolička Crkva.<br /><br />Bez obzira na sve ljudske teškoće i zapreke neprijatelja, Kristova Crkva je i danas vidljiva kao jedno vjerničko tijelo, složna u jednom nauku i podložna katoličkoj hijerarhiji, kao što je uostalom bila i u vremenu zapadnog raskola, kad su katolici bili podijeljeni između tri čovjeka koji su tvrdili da su papa i tri hijerarhije, jer i onda i sada, bez obzira na sve podjele, među tradicionalnim katolicima je sačuvano jedinstvo vjere (spominjem trad. katolike jer je većina ostalih pravovjernih katolika u situaciji velikog neznanja o Krizi i vjeri) i sačuvana je želja podložiti se Katoličkoj Crkvi i njezinom autoritetu.<br /><br />Činjenica da se većina katolika koja poznaje svoju vjeru ne podlaže u miru Franciscu (jer ne slijede njegove zakone i nauke, nego mu se opiru) još je jedan od dokaza protiv njegove valjanosti.<br /><br />Mons. Van Noort, Dogmatic Theology, Volume II: Christ’s Church, str. 131:<br /><i>"<b>It might seem that unity of rule suffered a setback in the Church at the time of the Western Schism, when for forty years (1378-1417) two or three men claimed to be sovereign pontiff. But with the preservation of unity of faith and communion, hierarchical unity was only materially, not formally, interrupted. Although Catholics were split three ways in their allegiance because of the doubt as to which of the contenders had been legitimately elected, still all were agreed in believing that allegiance was owed the one legitimate successor of Peter, and they stood willing to give that allegiance.</b> Consequently, those who through no fault of their own gave their allegiance to an illegitimate pope would no more be schismatics than a person would be a heretic who, desirous of following the preaching of the Church, would admit a false doctrine because he was under the impression that it was taught by the Church."</i><br /><br />Prijevod:<br />"Možda se čini da je jedinstvo vlasti doživjelo nazadak u vremenu Zapadnog raskola, kad su četrdeset godina (1378.-1417.) dva ili tri čovjeka tvrdili da su vrhovni prvosvećenik. Međutim, budući da je sačuvano jedinstvo vjere i zajedništva, hijerarhijsko jedinstvo je bilo samo materijalno, ali ne formalno, prekinuto. Iako su katolici u podložnosti bili podijeljeni na tri dijela poradi sumnje u to koji je od pretendenata bio zakonito izabran, ipak su se svi slagali u vjerovanju da je podložnost dužna zakonito izabranom Petrovom nasljedniku, i bili su spremni dati tu podložnost. Stoga, oni koji su se bez svoje krivnje podložili nezakonitom papi nisu bili raskolnici, isto kao što ne bi bio heretik netko tko želeći slijediti ispovijedanje Crkve prizna neku krivu nauku jer misli da ju naučava Crkva."Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-34083378964547211112016-09-08T08:29:50.915+02:002016-09-08T08:29:50.915+02:00Možeš li meni najneškolovanijem i najprimitivnijem...<i>Možeš li meni najneškolovanijem i najprimitivnijem od svih otvoreno reći na koju Rimsku Stolicu i Rimokatoličku Crkvu kada u kojem kontekstu misliš ili ne praviš nikakvu razliku.</i><br /><br />Mala pomoć Mateu:<br /><br />Nadalje, držimo da oni koji se nazivaju kršćanima mogu jedino vjerovati da je Crkva, i to jedna Crkva, ustanovljena od Krista; međutim, ako se nadalje pita kakve naravi ta Crkva treba biti u skladu s voljom svojega Utemeljitelja, tada se svi ne slažu. Priličan ih broj, primjerice, niječe da Kristova Crkva mora biti vidljiva i očigledna, barem do te mjere da je vidljiva kao jedno vjerničko tijelo, složna u jednom te istom nauku pod jednom naučiteljskom vlašću i vodstvom (Pio XI., Mortalium animos, 6.siječnja 1928.)<br /><br />Mikroskopi su danas uznapredovali, pa je Mateo možda i uspije vidjeti. :zuboDizmahttps://www.blogger.com/profile/05651629409525785153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-68910321198076265922016-09-07T22:17:48.079+02:002016-09-07T22:17:48.079+02:00Danas je jako malo uslišanja po zagovoru novoredni...Danas je jako malo uslišanja po zagovoru novorednih svetaca. I to onih sitnih , a o velikima kao što su izlječenja možemo govoriti u zanemarivom broju. Sveti Wojtila je kanonizirao više svetaca za svoga mandata nego sva Crkva do njega. Na kraju je poljubio Kuran i sam postao svet. Inflacija novih svetaca dovodi do toga da više ne znaš za šta kojeg da moliš. Valjda jednog za ekumenizam , drugog za još veću modernizaciju obreda , ili za mir i slogu u nekoj homoseksualnoj obitelji... Znamo da Svetog Antu molimo za izgubljene stvari , Sv. Luciju za oči , Sv. Josipa za posao ... Ne stignem poloviti koji je od ovih novih zaštitnik čega a kamoli da im se molim . Mateo , oprosti što se neću praviti da si mi jasan . Možeš li meni najneškolovanijem i najprimitivnijem od svih otvoreno reći na koju Rimsku Stolicu i Rimokatoličku Crkvu kada u kojem kontekstu misliš ili ne praviš nikakvu razliku. RobelarAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-66881408241883811962016-09-07T21:18:09.582+02:002016-09-07T21:18:09.582+02:00Meni se sviđa odgovor Dizme. Sarkastičan ali s jas...<i> Meni se sviđa odgovor Dizme. Sarkastičan ali s jasnom porukom. </i><br /><br />Meni se sviđa kad se moj odgovor nekome sviđa, i to jer sam ohol. Hvala JbD.<br />Danas sam za ručkom razgovarao s jednim jednostavnim katolikom koji je zgrožen nekim napadima na Majku Terezu da je, kako kaže, držala ljude u nehumanim uvjetima. Da, i ja sam zgrožen podlim napadima, ali me ove stvari iz ovog teksta gostujućeg autora čine da se ne mogu moliti toj svetici i da se pitam je li uopće svetica ili tek dobra humanitarka. <br />P.S. Kat, metlu u ruke!Dizmahttps://www.blogger.com/profile/05651629409525785153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-82664240102485394402016-09-07T21:02:58.880+02:002016-09-07T21:02:58.880+02:00Nepogrješiva je nauka da Rimska Stolica ne može za...Nepogrješiva je nauka da Rimska Stolica ne može zakazati u vjeri. Nije isključeno da neki papa zakaže u vjeri, u kom slučaju gubi pontifikat, ali Rimska Stolica nikad ne može zakazati.<br /><br />Prvi vatikanski koncil, <i>Pastor aeternus</i> (ponavljajući riječi pape sv. Agata u pismu Šestom ekumenskom koncilu):<br /><i>"Jer u Apostolskoj Stolici katolička vjera je uvijek bila očuvana neokaljanom, i sveta nauka držana u časti. (...) ova Stolica sv. Petra uvijek ostaje neokaljana bilo kojom zabludom, u skladu s božanskim obećanjem našega Gospodina i Spasitelja prvaku njegovih apostola..."</i>Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-729841821636250132016-09-07T20:45:39.397+02:002016-09-07T20:45:39.397+02:00Papina nepogrješivost je definirana na Prvom vatik...Papina nepogrješivost je definirana na Prvom vatikanskom koncilu. Nepogrješivost Crkve je ispovijedana od apostolskih vremena. Tko ne želi vjerovati u ove dvije nauke heretik je i nije član Katoličke Crkve.<br /><br />Katolici nisu u mogućnosti birati koje će svece prihvatiti, a koje ne, nego moraju prihvatiti sve svece koje im Božja Crkva daje i naredi. Kanonizacije pravog pape su nepogrješive. Sumnjivi ili nevaljani pape ne mogu kanonizirati nikoga jer je njihov vlastiti autoritet sumnjiv ili nepostojeći.<br /><br />Što se tiče izbora tajnog masona za papu (i drski komentator "P" je govorio o tom, što je, uz istočni standard i stil, još jedna indikacija da su "JbD" i "P" ista osoba), to je moguće jer zakon glasi da se za vrijeme izbora suspendiraju sve crkvene kazne, i to kako bi se Crkvu sačuvalo od situacije izbora pape koji bi bio nevaljan poradi nekog skrivenog izopćenja (kao što je tajno članstvo u masoneriji), ali što osim njega i možda još nekolicine nitko drugi ne bi znao. To bi stvorilo ogromne probleme za Crkvu, mnoštvo nevaljanih čina i potencijal za raskole.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-44205952445055051552016-09-07T20:42:10.229+02:002016-09-07T20:42:10.229+02:00@DD
Što se tiče Mortare, općenito vrijedi, a tako ...@DD<br />Što se tiče Mortare, općenito vrijedi, a tako stoji i u Denzingeru u 2552-2562 (hrv. izdanje, Đakovo, 2002., prema njemačkom originalu: 37. izdanje, 1991.), da se djeca židova i nevjernika protiv volje roditelja ne krste, odnosno da se krste ako su napuštena. To se na ovaj slučaj ne odnosi. Međutim, u točki 2555 kaže se da ako bi takvo dijete bilo na samrti da je "hvalevrijedno i Bogu ugodno djelo da se dijete krsti". Pod 2561 kaže se da krštenje nikako ne može biti "prividno" ili "privremeno" (pa makar netko, konkretno nevjernik iz želje za magijskim djelovanjem krštenja u svrhu zdravlja djeteta, prisilio svećenika da krsti dijete). Pod 2562 kaže se da tako krštenu djecu treba zadržati ili otkupiti. Nije jasno, bar ne meni, odnosi li se ovo samo na otkupljenje iz nevjerničke vlasti, ili bi to vrijedilo i za kršćansku državu. Ove odredbe dane su sredinom 18. stoljeća od Benedikta XIV.<br />Ljudi iz polovice 19. stoljeća smatrali su da židovi, odnosno većina njih idu u pakao (osim nekolicine koji bi se spasili zbog nesavladivog neznanja), a da jednom krštenu dušu valja odgojiti kao kršćanina, makar ga zbog toga oduzeli roditeljima.<br />Ljudi iz drugog desetljeća 21. stoljeća smatraju da je posve u redu da vlasti oduzmu dijete roditeljima zbog toga što ga dotični ne šalju u osnovnu školu.<br />U Belgiji ili kojoj već zapadnoj zemlji ovih dana smatraju da maloljetnik može dati izvršiti "eutanaziju" nad samim sobom, makar se roditelji tome protivili.<br />U sva tri slučaja, riječ je o "višem prioritetu" koji će svakako imati dobre posljedice za dijete.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-9235428193674915272016-09-07T20:10:24.314+02:002016-09-07T20:10:24.314+02:00Crkva ne može biti okaljana niti autoritet papinst...Crkva ne može biti okaljana niti autoritet papinstva potkopan. I jedno i drugo dolaze ne od ljudi, nego po božanskom ustanovljenju.<br /><br />U kanonizacijama nije nepogrješiv postupak nego sami čin, tj. naredba da se ta osoba otad ima smatrati svetom i častiti. Ta naredba je nepogrješiva jer bi se u suprotnom moglo dogoditi da Crkva svojim vjernicima naredi da časte osobu koja je osuđena, što je nemoguće i protivno zaštiti Duha Svetoga.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-16076815435128059362016-09-07T14:32:15.019+02:002016-09-07T14:32:15.019+02:00Želim reći i ovo, što smatram vrlo važnim, a glede...Želim reći i ovo, što smatram vrlo važnim, a glede razmišljanja (vjerovanja) mnogih vjernih, a imanje čestitih katolika, i pitanja, odnosno tvrdnje samog Gospodina našega Isusa Krista:<br />-"A ja tebi kažem: Ti si Petar-Stijena i na toj stijeni sagradit ću Crkvu svoju i vrata paklena neće je nadvladati."<br />Čini se da mnogi previđaju ili zaboravljaju dvije jako bitne stvari u ovoj vrlo važnoj Isusovoj izjavi, a to su;<br />1. Petar-Stijena je dakle ona STIJENA na kojoj je Krist sagradio svoju Crkvu! Petar-Stijena nije sama Crkva! Crkva smo mi svi koji smo mistično Tijelo Kristovo! ( Ovo treba gledati, razumjeti i imati na umu a vezano za ono što odmah iza toga slijedi,- "i vrata paklena neće je nadvladati". Dakle CRKVU vrata pakla neće nadvladati (a nije rečeno,- Stijenu).<br />Sve da je ovaj ili neki drugi papa ili "papa" radi(o) i u službi samog nečastivog, opet i tada, ta stijena može biti i napuknuta i oslabljena, pa i smrskana, ali CRKVA nikada neće biti nadvladana od sotone!<br />No to nas vjernike Katolike ne treba dakle nimalo čuditi, ako znamo i vjerujemo da se Kristova Crkva sastoji iz tri dijela: <br />- Vojujuća (ova kojoj mi pripadamo dok smo na zemlji, i dok ako Bog da vojujemo za Krista a protiv pakla),<br />- Trpeća (ona sa braćom koja su odvojevali svoj dio u ovom životu na zemlji, te sada trpeći i moleći pomažu na svoj način iz Čistilišta)<br />- Slaveća (ona na Nebu, sa svom braćom, sada već svetima, samim Kristom koji je Glava Tijelu, Gospom koja je Majka čitave Crkve, i da ne zaboravimo anđele)<br /><br />Dakle, svima je jasno, Crkvu neće nadvladati vrata paklena nikada! I to nas raduje dakako!<br />Ali što to znači za sve one pojedince, svakog onog katolika ponaosob, koji (kroz sva vremena i vjekove) pripadajući ovom vojujućem dijelu svete Kristove Crkve, ne čini ništa, ili vrlo malo, za Krista i Njegovu svetu Crkvu, tj. za sebe sama i svoje bližnje?<br />Nije li tako da mnogi otpadoše svjesno. Neki pak možda i ne znajući jer mišljaše da čine dobro (ili ne čine ništa "loše"). Mada iskreno sumnjam da Bog koje jeste dobar, ikoga kažnjava za vječnost a da taj doista nije znao i upoznao Krista.<br />No pitanje je nama prvenstveno postavljeno. Nama koji znamo i upoznasmo Gospodina. Nama koji po Njegovoj milosti postasmo čak i Njegova, Očeva djeca.<br /><br />Kako nam to na jednostavan i prelijep način i sam Petar, Petar-Stijena kaže:<br />- "kao što je svet Onaj koji vas pozva, i vi budite sveti u svemu življenju. Ta pisano je: <em>Budite sveti jer sam ja svet."</em><br />Dakako, svima nama je jasno da ovo,- "budite", znači ujedno i "borite se". Borimo se dakle da budemo <strong>sveti</strong>. Vojujmo dakle pod Kristovim stijegom IHS+, i u Kristovoj pravoj vjeri kako to i dolikuje izabranoj djeci Vojujuće Crkve! Svatko na način koji mu je omogućen, tj. darovan od samog Oca koji ga stvori onakvog kakvog je On sam htio da budemo.<br />Netko molitvom, netko postom i pokorom, netko trpnjom, netko propovjedanjem, netko mučeništvom, netko milosrdnim djelima,... Netko i na više polja, ako zadobi više darova. Potražimo u sebi sve ono dobroga što dobismo po milosti, te to koristimo prvenstveno i bez straha u svrhu veće Božje slave i Njemu na hvalu, a sebi i bližnjemu na korist vječnog spasenja!<br /><br />Mi se dakle brinimo za ono što je potrebno, a prepustimo Bogu da odlučuje i rangira svece i svetost u ljudima. Svakako ćemo jednog dana vidjeti sve i spoznati sve. Ako Bog da dragi, i ako uz Njegovu milost i pomoć zavrijedimo.<br />Veritas et Gratia,<br />JbDAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-17989274710437716082016-09-07T14:31:39.109+02:002016-09-07T14:31:39.109+02:00Meni se sviđa odgovor Dizme. Sarkastičan ali s jas...Meni se sviđa odgovor Dizme. Sarkastičan ali s jasnom porukom. Sviđa mi se i njegovo pitanje, koje je iskreno, te se nekima čini djetinjasto. Što je ustvari samo pohvala ovom čovjeku.<br />Jer rijetkost je postala velika. Usitinu rijetkost velika. Pošto svi nešto načešće znaju, ili "znaju", pa se tek tada i javljaju, tj. tek tada govore (drugima), koji bi to njihovo znanje trebali u prvom redu prihvatiti, jer "čovjek govori kao da zna".<br /><br />Glede svetaca proglašenih od majke Crkve, tj. poglavara, ili onih za koje smatramo, želimo vjerovati da su namjesnici Kristovi... moje osobno mišljenje (a to je dakle moje mišljenje a ne tvrdnja ili uvjerenje), te kao mišljenje zasada je takvo, ali je dakako moguće da nekada bude i drukčije, smatram da pojedine, ustvari mnoge od Crkve proglašene svece, možemo s potpunim uvjerenjem smatrati takvima - svetima.<br />Dok pak neke druge možemo ostaviti po strani glede toga, što nam je svima osobno i omogućeno, iz razloga što je naša vjera (i dakle i vjerovanje) prvenstveno osobno, pa onda i unitarno, zajedničko, jedinstveno što je svakako glavna odlika katolika.<br /><br />Ovo mislim zbog sljedećeg razloga: "nepogrješivost" je po mom Mišljenju (a u ovom slučaju i mojem uvjerenju) odlika koju možemo pripisati samo Bogu.<br />O ovome bi se moglo opširnije, ali bi otišlo previše u širinu i dubinu, čemu bi trebalo posvetiti jedan pozamašan topic (u tom slučaju).<br />Glede mog osobnog mišljenja, i dakle uvjerenja glede moje gore pomenute tvrdnje o nepogrešivosti, želim samo reći, da sadašnji "pastir" to sve (u mom slučaju) uvelike potvrđuje! Naime, cijeli svijet ako bi rekao da je on tu gdje se čini da jeste, po izboru Duha Svetoga, ja u to nikako ne mogu vjerovati. Sem toga ovo "dual papacy" stanje, kojemu se, smatram, nedovoljno pažnje pridaje od strane Katolika klerika, a i laika, je jedan dodatni uteg koji uvelike pridodaje težini mojih sumnji, tj. mišljenja, (tj uvjerenja u ovom slučaju).<br /><br />Velika je važnost u riječima Gospodina da će Petar biti stijena na kojoj će izgraditi svoju Crkvu. Nimalo manja od te je Gospodinova izjava Petru:<br />-"Tebi ću dati ključeve kraljevstva nebeskoga, pa što god svežeš na zemlji, bit će svezano na nebesima; a što god odriješiš na zemlji, bit će odriješeno na nebesima."<br />No ono što je jako bitno i ne smije se zaboraviti jeste da ako je Petrov nasljednik, nepravi, tj. ne istiniti nasljednik, onda o svemu potonjem i drugom što je važno i važnije i najvažnije, mora se gledati i razmišljati na skroz drugačiji način.<br />(Ovime se naravno opet zadire u pitanje "nepogrešivosti" pape, tj. "izbora pape", no glede ove točke sjetimo se za ovaj put, samo činjenice izmjena kanonskog zakona koji je u više navrata izmjenama, dozvolio i potpuno otvorio vrata i samim masonima da budu izabrani za papu)<br />JbDAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-3705402622938202042016-09-07T13:33:13.309+02:002016-09-07T13:33:13.309+02:00Zanimljiv tekst Johna Vennarija o brzopoteznim suv...Zanimljiv tekst Johna Vennarija o brzopoteznim suvremenim beatifikacijama i kanonizacijama objavljen 2013. sad je, povodom proglašenja Majke Terezije svetom, "ponovno objavljen". Tu se govori i o kanonizaciji osnivača Opusa Dei, da je bila bez "đavoljeg odvjetnika" te da nisu uzeti u obzir prigovori bivših Opusovih članova koji su osobno poznavali osnivača. Naposljetku je grupa bivših članova napisala otvoreno pismo papi Ivanu Pavlu II., pismo u kojem između ostaloga kažu: "Ova će kanonizacija uvrijediti Boga. Trajno će ukaljati Crkvu. Oduzet će svetosti njezinu specifičnost. Dovest će u pitanje vjerodostojnost svih kanonizacija proglašenih za Vašeg papinstva. Potkopat će budući autoritet papinstva."<br />Vennari citira o. Petera Scotta, koji zaključuje: "Zbog svih razloga koji se u pismu iznose, ovu 'kanonizaciju' nemoguće je smatrati valjanim, nezabludivim papinskim proglasom."<br />Na kraju članka Vennari piše: "Čni se nerazboritim pretpostavljati da drastično ublaženje postupka kanonizacije može uroditi jednako pouzdanim rezultatima kakve je davala temeljita i skrupulozna metoda koja se upotrebljavala stoljećima. Zato su suvremene kanonizacije u najmanju ruku dvojbene, uslijed manjkavog postupka te uslijed novih kriterija za svetost, proisteklih iz novoga, ekumenističkoga katolicizma Drugoga Vatikanskog sabora."<br />http://www.cfnews.org/page88/files/f2dd6c653a57bc7be943e503d639aef7-209.html<br />M. P.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-1302282610146695112016-09-07T08:54:08.662+02:002016-09-07T08:54:08.662+02:00Pa, kad se uz ispovijedanje vjerskog indiferentizm...Pa, kad se uz ispovijedanje vjerskog indiferentizma uredno stiže pred lice Božje, što me priječi da budem modernist. I još je popularno, svi te tapšu po ramenu i zovu mirotvorcem. Dizmahttps://www.blogger.com/profile/05651629409525785153noreply@blogger.com