tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post7026424502745315623..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Smiju li djevojčice ministrirati?Toma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger72125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-15392773765604486602013-04-20T16:29:02.794+02:002013-04-20T16:29:02.794+02:00A kad su njihove stranice jedine dostupne s takvim...A kad su njihove stranice jedine dostupne s takvim sadržajem na razumljivim jezicima. A ovo sam slučajno naletio na neki njihov unutarnji raskol unutar SPC (valjda ziloti) pa citiraju taj kanon <br />Ivan Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-62709467352491512232013-04-19T06:41:22.442+02:002013-04-19T06:41:22.442+02:00U redu.Nije mi bilo jasno kakav stav stoji iza te ...U redu.Nije mi bilo jasno kakav stav stoji iza te banalne činjneice da živimo u XXI. stoljeću. <br />Što se tiče napretka, siguran sam da su liberali u XVIII. stoljeću govorili zatupljenim konzervativčinama: ali dečki, mi živimo u XVIII. stoljeću! Osamnaestom!<br />Mogao bi kakav LGBTQ-friendly priest uskoro uz braću i sestre dodati neki od novoizmišljenih "rodova". To bi bilo moderno, napredno, pastoralno i politički korektno.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-57571106462481994222013-04-18T21:53:48.832+02:002013-04-18T21:53:48.832+02:00Ne znam koji je dio rečenice nerazumljiv? Ovo XXI ...Ne znam koji je dio rečenice nerazumljiv? Ovo XXI su u latinskom štapičasti znakovi za brojeve tj. 21.. Šala. No za ozbiljno mislim kako se nalazimo u vremenu brzih promjena i kako nas zaista ništa ne treba iznenađivati u pogledu liturgijskih "inovacija", pa i u ovom segmentu "Orate fratres...". LonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-3232726392073211072013-04-18T21:11:45.802+02:002013-04-18T21:11:45.802+02:00@Longine,
što točno mislite s Dobro došli u XXI.st...@Longine,<br />što točno mislite s <i>Dobro došli u XXI.st.</i>M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-18227321728741624882013-04-18T20:48:32.529+02:002013-04-18T20:48:32.529+02:00Orate, Fratres et Sorores in the Medieval Mass Lit...<a href="http://www.jfrankhenderson.com/pdf/Orate_%20Fratres_et_Sorores.pdf" rel="nofollow">Orate, Fratres et Sorores</a> in the Medieval Mass LiturgyToma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-40811895222183542772013-04-18T20:18:59.586+02:002013-04-18T20:18:59.586+02:00Dobro došli u XXI.st.. LonginDobro došli u XXI.st.. LonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-62366005500281373302013-04-18T20:03:38.893+02:002013-04-18T20:03:38.893+02:00U misalu piše "Orate, fratres, ut...". S...U misalu piše "Orate, fratres, ut...". Svećenici koji dodaju "sestre" ne razmišljaju o tome kako je bilo u srednjem vijeku (isto tako je bilo među prvim kršćanima kad se za pokore nije izmolilo pet očenaša nego su se izvršavale teške javne pokore djelima), nego žele biti jako politički korektni, odnosno "pastoralni".<br />Dakako, jasno mi je da ste samo dali primjedbu bez implikacija na današnje vrijeme. Treba međutim, reći da je sv. Pio V. pročistio misal i pazio da se iz istog misala služi svugdje baš iz razloga da ne bude potencijalno opasnih lokalnih razlika. Starost lokalnih običaja koji su bili dopušteni trebala je biti 200 godina (tako je dopušten i specifičan hrvatski običaj: crkvenoslavenski jezik u latinskom obredu).M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-90574399634285375342013-04-18T19:37:43.221+02:002013-04-18T19:37:43.221+02:00"Molite braćo i sestre"
Ne htijući se p..."Molite braćo i sestre"<br /><br />Ne htijući se pačati u suvremene implikacije ovog liturgijskog<br />uzusa (odn. abuzusa), moram napomenuti da je formula 'Orate fratres et sorores' bila u Srednjem vijeku posve raširena po Evropi. Izuzetak su bile Spanjolska i Italija te općenito crkve muških<br />redova. Koliko znam čak ima i jedan glagoljski misal s "braćom i sestrama".<br />KV.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-79976275797994731572013-04-18T16:18:28.827+02:002013-04-18T16:18:28.827+02:00Sakrarij, tako je, hvala.Sakrarij, tako je, hvala.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-30016437112776128872013-04-18T10:55:19.468+02:002013-04-18T10:55:19.468+02:00Mateo, pretpostavljam da misliš na sakrarij, odnos...Mateo, pretpostavljam da misliš na sakrarij, odnosno "sacrarium", čiji je odvod spojen izravno u zemlju.Aggeloshttps://www.blogger.com/profile/06515716635310633393noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-86950143569960577032013-04-18T01:07:15.440+02:002013-04-18T01:07:15.440+02:00Pojašnjenje - taj odvod se ne spaja na vodovodne c...Pojašnjenje - taj odvod se ne spaja na vodovodne cijevi.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-25596627002539635112013-04-18T01:05:43.767+02:002013-04-18T01:05:43.767+02:00Longine,
Nisam vas optužio niti htio optužiti da ...Longine,<br /><br />Nisam vas optužio niti htio optužiti da niječete Stvarnu Prisutnost, samo sam tražio objašnjenje vaše izjave. Citat Tridentskog koncila sam stavio za informaciju i pouku onih koji ne znaju, ili koji nenamjerno niječu Stvarnu Prisutnost.<br /><br />Što se tiče vašega pitanja, da, čestice koje su prisutne na purifikatoriju ili u kaležu, ili u svećenikovim rukama se isperu i vjerojatno otope u vodi, ALI ta voda se onda mora ili popiti ili izliti u zemlju (u starijim crkvama često u sakristiji postoji poseban odvod kroz koji se izlijeva ta voda - zaboravio sam naziv, možda me netko može podsjetiti), dakle i dalje je prisutno poštovanje.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-20055293896128943272013-04-18T00:52:53.964+02:002013-04-18T00:52:53.964+02:00Prvi carigradski sabor je proglasio samo 7 kanona,...Prvi carigradski sabor je proglasio samo 7 kanona, tako da ne znam odakle bi bio taj navodno XV. kanon.<br /><br />Usto, ne preporučam citiranje sa stranica istočnih raskolnika, jer su nepouzdane.<br /><br />http://www.newadvent.org/cathen/04308a.htm<br />(možete pročitati ovu stranicu preko Google prevoditelja)<br /><br />Što se tiče onoga izraženog u tom navodnom kanonu, evo što kaže osmi ekumenski koncil, tj. Četvrti carigradski (pazite, imaju dva koja se nazivaju "Četvrti carigradski", jedan katolički, a drugi raskolnički, Focijev);<br /><br />Kanon X.<br /><br />"Kako Božansko Pismo jasno proglašava, ne nalazi zabludu prije nego što istražiš, i razumij prvo, a onda traži zabludu, te je li naš zakon sudi osobu prije nego što mu da saslušanje i sazna što je učinio? Zato ova Sveta i Sveopća Sinoda pravedno i dostojno objavljuje i utvrđuje da se nijedan laik ili redovnik ili klerik ne smije odijeliti od zajedništva sa svojim patrijarhom prije pažljive istrage i suda sinode, čak i ako tvrdi da zna za neki zločin koji je počinio njegov patrijarh, i ne smije odbiti uključiti ime njegovog patrijarha tijekom Božanskih Otajstava ili Oficija.<br /><br />Na isti način zapovijedamo da biskupi i svećenici koji su u dalekim biskupijama i krajevima trebaju se slično ponašati prema svojim metropolitima, a metropoliti trebaju isto činiti što se tiče njihovih patrijarha. Ako se za ikoga nađe da prkosi ovoj Svetoj Sinodi, treba ga se isključiti iz svih svećeničkih funkcija i statusa, ako je biskup ili klerik; ako je redovnik ili laik, mora biti isključen iz svakog zajedništva i crkvenog okupljanja dok se ne obrati pokorom i pomirenjem."<br /><br />http://www.dailycatholic.org/history/8ecumen2.htm#Canons<br /><br />Ovaj mudri savjet je dan jer, ako se ispostavi da je taj biskup bio heretik, onda taj koji se od njega odijelio nije kriv za šizmu, ali ako se ispostavi da je samo govorio nejasno, dvosmisleno, ili da nije bio uporan u nijekanju nepogrješive nauke, onda je taj čovjek koji se od njega odijelio učinio šizmu.<br />Dakle, treba biti oprezan s tim stvarima. Zato ja slično upozoravam sedevakantiste. Oni prihvaćaju nešto što je samo jedno od dopuštenih teoloških mišljenja (istina, rašireno mišljenje, ali svejedno), a ne dogmatska činjenica - da papa koji je heretik ne može biti papa. Zaključuju zatim da su moderni pape javni i notorni heretici (pitanje je mogu li se dokazati ti pridjevi) i time dovode svoje duše u veliku opasnost, jer ako moderni pape nisu pape, onda nema opasnosti od šizme, ali ako se naknadno ispostavi da jesu bili pape, a oni odbijaju zajedništvo s njima, koje priznaje 99% katolika, onda iskreno ne znam kako bi se mogli opravdati od šizme (možda i postoji način, ali ja ne znam koji bi to bio, pogotovo kad se uzme u obzir da su odlučili utemeljiti svoj izbor samo na mišljenju, a ne dogmatskoj činjenici).<br /><br />Bratstvo i oni koji slično razmišljaju radije prepuštaju sud u tako važnoj i opasnoj, ali i nedefiniranoj stvari budućim autoritetima Crkve, kad opet na Katedru sv. Petra dođe tradicionalni papa.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-66612742707309719472013-04-17T23:48:40.566+02:002013-04-17T23:48:40.566+02:00Ako npr. tako budete činili, za nekoliko tjedana l...Ako npr. tako budete činili, za nekoliko tjedana ljudi će shvatiti da Vi samo pričešćujete na jezik, te će oni koji se žele pričestiti na ruku automatski poći u drugi red.<br /><br />Ako Vas slučajno netko bude tužio biskupu (a napast često nađe nekoga), onda možete i njemu i biskupu citirati taj dio iz Redemptionis Sacramentum, i objasniti o česticama i svetogrđu. Svako maltretiranje koje bi pretrpili od autoriteta bi bilo na spasenje Vaše duše, na velike zasluge i na svjedočanstvo Istine.<br /><br />Što se tiče primjera onog župnika kojega sam spomenuo, on je jednostavno u nedjeljnoj propovijedi rekao da se više u župi neće pričešćivati na ruku i zatim detaljno objasnio kako su pričest na ruke uveli arijanci, kako bi nijekali Božanstvo našega Gospodina (a kasnije su je prihvatili i protestanti, kako bi nijekali Stvarnu Prisutnost), a vjerojatno je spomenuo ono o svetogrđu što sno govorili gore (ali nisam siguran). Uglavnom, rekao mi je da im je sve detaljno objasnio oko pričesti na ruku.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-75325202786754788902013-04-17T23:38:17.340+02:002013-04-17T23:38:17.340+02:00Velečasni,
Uistinu duboko suosjećam s Vama. Spome...Velečasni,<br /><br />Uistinu duboko suosjećam s Vama. Spomenut ću Vas se u molitvama, da Vam Gospodin da snagu izvršiti Njegovu Volju. Razumijem u kakvu su Vas poziciju stavili autoriteti. Ipak, katolik uvijek mora prije slušati Boga nego čovjeka, kako je rekao sv. Pavao.<br />Ako je Vaša jedina mogućnost (zasad) da ili dopustite i sudjelujete u svetogrđu (gaženje Našega Dobroga Gospodina!) ili možda izazovete sablazan, onda bi izbor ipak trebao biti jasan - manje zlo ispred većeg zla.<br /><br />Možda Vam i ovo može biti od neke pomoći - znam za primjer jednog svećenika koji, bez obzira dođe li netko i ispruži ruke za pričest na ruku, uvijek ga pričesti na jezik, tako da pomakne lijevu ruku s ciborijem iznad rukâ pričesnika (bez doticanja), tako ga blokirajući, te zatim da pričest na jezik. Na taj način pričesnik pomisli da se svećenik zabunio, ili da nije vidio njegove ruke, te je izbjegnuta i svaka mogućnost sablazni.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-80387363219440509042013-04-17T23:11:08.287+02:002013-04-17T23:11:08.287+02:00"No, naš je Nadbiskup jasnog stava (koji je u..."No, naš je Nadbiskup jasnog stava (koji je u suglasju s Arinzeovim), a taj je: neka se ministriranju ne pripuštaju djevojčice. No, ondje gdje ih svećenik zatekne, neka ih ne dokida. "<br /><br />Pričest na ruke je započela kao odobrenje u krajevima gdje se ona već udomaćila (npr. Nizozemska). Rečeno je i da se ne uvodi gdje to nije običaj. Kod nas to nije bio običaj nigdje, a ipak je uvedeno. I nakon toga se raširilo svugdje. <br /><br />I sa ministranticama mi se čini da ide sličnim tokom. Kad ih netko uvede, nikome ništa. Nitko se ne brine za sablazan, niti za zbunjenost, niti za umanjivanje vjerodostojnosti Crkve. No, kad stvari treba ispraviti, onda nastaju problemi. Tu ne mislim na Vas, jer koliko sam shvatio Vi i nemate mogućnost utjecaja u svojoj župi.<br /><br />No ono što mene zapravo najviše iznenađuje (zapravo, više me i ne iznenađuje) je odnos prema tradiciji Crkve. Najednom ispada da je ministriranje djevojčica bilo loše samo zato što Crkveni zakon govorio da je to loše, a kad Crkveni zakon kaže da to nije loše, onda to više nije loše. Dakle, nema ništa intristički pogrešno u ministriranju djevojčica, nego je to samo nekakva regula koja zapravo nikada nije imala nekakvog velikog smisla (osim, eventualno, praktičnih razloga).<br /><br />Naravno, stvarnost je ipak malo kompliciranija od takvog shvaćanja. Postoji razlog zašto su samo svećenici u starom zavjetu mogli ulaziti u Svetinju, i zašto je samo Veliki Svećenik mogao ulaziti u Svetinju nad Svetinjama (jednom godišnje, a ne kad mu se prohtje). Svetinja nad Svetinjama je ono mjesto gdje ljudi nikada, pa niti danas, nisu smjeli slobodno boraviti. A razlog tome je taj što je ta Svetinja nad Svetinjama zapravo Prijestolje Božje i to ne u nekakvom prenesenom značenju ili u pjesničkom izražavanju. A tu, doista, nije mjesto svima da se motaju (za njihovo vlastito dobro).<br />Posvećene osobe ili ministranti (koji su nekad bili i smatrani kao početnim stubama prema svećenstvu) su tu mogli boraviti ne po svom osobnom pravu, nego po položaju koji su imali (svećenik - alter Christi, ministrant - put prema svećeniku). Djevojčice ministrantice se ne nalaze na putu prema svećenstu. Stoga, one nemaju ono osnovno opravdanje zašto bi boravile u Svetinji nad Svetinjama.<br /><br />Ja, muškarac i laik, koji nisam ministrant, također nemam što raditi oko oltara za vrijeme sv. Mise. Dapače, bio bi mi težak grijeh tamo se motati onako... reda radi. A kad bih još tražio "pravo" da se motam po Prijestolju Božjem, završio bih isto kao onaj zli Korah koji je rekao Mojsiju: <br />"Sva je zajednica, svi njezini članovi, posvećena i među njima je Jahve. Zašto se onda uzvisujete iznad zajednice Jahvine!" <br />http://www.katolik.hr/krscanstvomnu/sakramentimnu/korahova-pobuna-protiv-ministerijalnog-sveenstva/<br /><br />Ne, zakon koji je djevojčicama zabranjivao ministriranje, te općenito boravak u Svetinji nad Svetinjama, nije bio tu kao nekakav bezrazložni privjesak kojeg se može otkačiti kad god se to nekome svidi. Odnosno, ne može ga se otkačiti bez posljedica. U SZ-u su posljedice bile fizička smrt. No, i ta fizička smrt je bila samo slika one druge i puno gore smrti, smrti koja se možda ne vidi odmah pa se ne čini tako dramatičnom, no koja je itekako stvarna.<br /><br />DMAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-24895596107385482962013-04-17T17:51:45.099+02:002013-04-17T17:51:45.099+02:00Zna li netko knjigu na hrvatskom gdje se mogu naći...Zna li netko knjigu na hrvatskom gdje se mogu naći kanoni prvih ekumenskih sabora i je li ovo kanon s prvog carigradskog sabora?<br /><br />A oni, koji se odeljuju od opštenja sa svojim predstojnikom zbog kakve jeresi, koja je od svetih sabora, ili Otaca osuđena, to jest kad on javno propoveda jeres i otvoreno o njoj u crkvi uči, takvi ne samo što neće podleći kazni po pravilima za to, što su prije sabornoga razbora odelili se od takvoga episkopa, nego će naprotiv biti zaslužni časti koja pravoslavnima pristoji. Jer oni nisu osudili episkope, nego nazoviepiskope i nazoviučitelje, niti su raskolom porušili jedinstvo Crkve, nego naprotiv pohitali su da oslobode Crkvu od raskola i razdeljenja." (15. kanon) <br /><br />IvanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-78747717696699749902013-04-17T15:05:21.491+02:002013-04-17T15:05:21.491+02:00U današnjem vremenu opće muško-ženske pomutnje, gd...U današnjem vremenu opće muško-ženske pomutnje, gdje se ne zna tko je što ili "tko pije tko plaća" žalosna je činjenica da više niti časne sestre ne pružaju primjer ženskog služenja. Tako časne u župama imaju glavnu riječ, djeliteljice su pričesti i neprestano se "muvaju" (doslovno, jer to nije nikako potrebno) oko oltara i po svetištu, šalju curice da čitaju, recitiraju, prinose i svašta nešto. Moj je stav da žena nema što raditi u svetištu za vrijeme mise. Bila sam svojevremeno glavna čitateljica u svojoj župi, ali kad sam shvatila da je služba čitača muška, prestala sam. I ne osjećam se ni malo uskraćena zbog toga. Smatram takvo guranje žena plodom "koncilskog duha" - što više laike "uključiti", a budući da u većini župa ih se nema u što drugo uključiti - trpa ih se u liturgiju (uz to više je žena nego muškaraca). Kćerima ne namjeravam dati da ministriraju, a ako ih se bude (za nekoliko godina) slalo da čitaju, objasnit ću im svoj stav da to nije za ženske osobe. Žao mi je jedino što na taj način roditeljski odgoj neće biti samo u suprotnosti sa svjetovnim odgojem ("zdravstveni" odgoj, učenje o evoluciji isl.), već vjerojatno i sa vjeronaukom koji se u školana nudi... Ali moraju naučiti prije ili kasnije da nije sve što čuju istina i dobro za njih.<br />S.Š.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-2199325501124920522013-04-17T14:36:18.603+02:002013-04-17T14:36:18.603+02:00Slazem se, ovo sto sam napisao bilo je za zupnike,...Slazem se, ovo sto sam napisao bilo je za zupnike, ostali su u nepovoljnoj situaciji.Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-10587680011992636182013-04-17T14:33:25.116+02:002013-04-17T14:33:25.116+02:00Da, napisah ovo i onda objasnite da niste župnik. ...Da, napisah ovo i onda objasnite da niste župnik. Nema druge nego da se pomolimo da što prije postanete.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-12327811382958898992013-04-17T14:32:15.317+02:002013-04-17T14:32:15.317+02:00Priester,
posve je jasno s kakvim se problemima su...Priester,<br />posve je jasno s kakvim se problemima suočavate. Jednom kad se laksnost službeno ozakoni (u ovom slučaju indultom), teško je kasnije vratiti se na staro. U fizici je to entropija, stanje "veće neurednosti"; kad se sabiti plin iz manje komore pusti u veću, treba uložiti energiju da ga se vrati natrag u manju. Kako u slučaju pričešćivanja provesti ovo "sabijanje", osim povlačenjem indulta?<br />Tomo ispravno citira: <i>Ako postoji opasnost od obesčašćenja, neka se vjernicima sveta pricest na ruku ne podjeljuje.</i> Međutim, zamislimo reakciju vjernika kojima bi svećenik citirao tu odredbu. Nijedan od njih ne misli da osobno čini bilo kakvo obečašćenje, a indult jest na snazi. Dok se indult ne povuče svećenik može, kako i toma potiče, samo propovijedati o dostojnom primanju pričesti, objasniti vjernicima ulogu purifikatorija, objasniti kako se na tridentinskoj misi nije smjelo razdvajati palac i kažiprst i onda natuknuti da ljudi pobrišu ruke jednu o drugi ili o odjeću ili ih ne pobrišu nego izlaze iz crkve hvatajući kvaku. I nakon takve propovijedi naći će se onih koji vele: "dobro, velečasni, a zašto, ako je istina sve što kažete, biskup dopušta pričest na ruku?" A velečasni neće moći odgovoriti da biskup potiče svetogrđe.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-61356990888999483042013-04-17T14:28:56.674+02:002013-04-17T14:28:56.674+02:00Oprostite, nisam ostavio nick..
PriesterOprostite, nisam ostavio nick..<br /><br />PriesterAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-68412593225827779802013-04-17T14:27:58.603+02:002013-04-17T14:27:58.603+02:00Toma, na to se lako može upozoriti vjernike ako si...Toma, na to se lako može upozoriti vjernike ako si upravitelj župe, a ako si kao svećenik tek jedan od onih koji pričešćuje, a nisi upravitelj kako onda postupiti, pitam se..<br /> Hoću reći, ako svi pričešćuju pored mene, još dva tri svećenika na usta i na ruku, a ja jedini samo na usta, ispast ću prognan i od strane braće svećenika i od vjernika. No više nisu u pitanju osjećaji, nego samo pomutnja i misao kako sad ja nešto izvodim i glumim.<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-70592923885011372812013-04-17T14:26:28.944+02:002013-04-17T14:26:28.944+02:00Ne znam prilike tako da ne znam jesi li u pravu.Ne znam prilike tako da ne znam jesi li u pravu.Marko Ivančičevićhttps://www.blogger.com/profile/04579400863718513875noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-54021982621815257992013-04-17T13:57:50.954+02:002013-04-17T13:57:50.954+02:00Redemptionis Sacramentum
92. (...) Ako postoji op...Redemptionis Sacramentum <br />92. (...) Ako postoji opasnost od obescascenja, neka se vjernicima sveta pricest na ruku ne podjeljuje. <br /><br />S obzirom da svaki svecenik zna da postoji opasnost od obescascenja (ili je znatno uvecana) kod dijeljenja pricesti na ruke, jasno je da moze prije pricesti pristojno upozoriti da se dijeli samo na jezik. Ovo su crkvene norme za novu misu i ne vidim zasto bih ih bilo tesko uvesti tako da se ne povrijede iciji osjecaji. Trebao bi biti i ministrant s pliticom tako da je onda jos lakse i ljudi imaju manji strah od prijelaza s pricescivanja na ruke na pricescivanje na usta.Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.com