tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post5408503490175931478..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Liturgijsko ruho u HrvatskojToma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-62860824275082112402009-06-05T16:05:06.109+02:002009-06-05T16:05:06.109+02:00Probao sam čitati ovaj članak od biskupa Šaška, do...Probao sam čitati ovaj članak od biskupa Šaška, došao sam do ovdje:<br />"Odnos religijskoga i estetskoga je ambivalentan i višeznačan. No, moglo bi se<br />primijetiti da je odnos estetskoga i religijskoga bio isto tako i prepun privlačnosti.2<br />U slučaju kršćanstva višeznačnost se radikalizirala. No, ta bi se radikalizacija mogla<br />ispitivati na dubljoj razini odnosa kršćanske duhovnosti i estetskoga iskustva.<br />Povijest ambivalentnosti ne može se promatrati samo kao povijest sukoba, jer se<br />metafore estetskoga mogu svrstati među najopćenitiji jezik kršćanske predaje u<br />tematici objave i vjere. Ne treba ni govoriti o razvojima estetske kulture na Zapadu<br />koji su rođeni izravno iz kršćanskoga svjetonazora.<br />Veliku ulogu u ambivalentnosti odigrala je i činjenica da ne postoji zaokružena<br />teološka razradba na teorijskoj razini. Odnos estetskoga i teološkoga je razmrvljen,<br />necjelovit, sličan odnosu fi lozofi jske i kulturalne misli, pri čemu se dugo<br />odupirala i odbijala – puno prije kršćanstva – ideja priznavanja estetskomu onoga<br />dostojanstva koje bi se ticalo konstitutivnoga mjesta svijesti usmjerene prema<br />smislu. U složenosti odnosa savezništvo između estetskoga iskustva i izvrsnosti<br />djela došlo je u pitanje. Razlog uvelike leži u mnoštvu mogućnosti koje nudi tehnika<br />u produkcijskome i reprodukcijskome smislu, poticane snagom prirodne<br />znanosti koja se nametnula kao paradigma sveopćega življenja. Uz to, na tehničku<br />i tehnološku razinu prebacila se očaranost koju je do tada stvarala obrtnička mudrost<br />i vještina. Razlog leži vjerojatno i u tome što se u međuvremenu oblikovao<br />i poseban izražaj jastva kao sveopća posebna datost građanskoga iskustva više<br />negoli kao karizma osobite osjetljivosti."<br /><br />...tu sam se nemilice izgubio. Ja bi volio da one lijepe misnice što sam vidio u Beču jednoga dana vidim negdje u Zg-u.Markohttps://www.blogger.com/profile/00023332910092673626noreply@blogger.com