tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post4214961292129892138..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Misa i predavanje FSSPX-a u Zagrebu 2014.Toma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger113125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-86934155497515553222014-04-30T22:25:06.651+02:002014-04-30T22:25:06.651+02:00Pedesetak komentara je pobrisano.Pedesetak komentara je pobrisano.Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-18010007594415497992014-04-30T20:05:05.768+02:002014-04-30T20:05:05.768+02:00Zaustavit cu komentare na molbe razlicitih ljudi.Zaustavit cu komentare na molbe razlicitih ljudi.Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-64075247524663471272014-04-30T19:27:42.983+02:002014-04-30T19:27:42.983+02:00Ok, baba Jaga ponovo jaše. Ajd da komentiram kako ...Ok, baba Jaga ponovo jaše. Ajd da komentiram kako mi što naleti pod ruku. Prvo je naletilo ovo što Kapistran napisa:<br /><br /><i>Kad dobije prvu službu, onda će mu lijepo biskup kazati da je dužan po 'poslušnosti' raditi onako kako mu on kaže: dakle služiti Novu misu s pričesti na ruku, ministranticama-đakonisama, gitarama, pljeskanjem, koncelebracijom, i sl.</i><br /><br />Ako ja sa svog srednjoškolskog vjeronauka pamtim da poslušnost koju klerik duguje zakonitom poglavaru obavezuje tog klerika u svemu, osim u grijehu, onda bi to svakako trebao znati i jedan dovršeni kandidat za svećenika, pogotovo ako je sklon tradiciji. Dakle - ne, ne može biskup nje ni na šta prisiliti, biskup mu može doći to reći, a on ako smatra da je to grijeh može to odbiti, jer je naravno upoznat na što ga poslušnost obavezuje. Na grijeh ga svakako ne obavezuje. Je li to što biskup traži uistinu objektivno grijeh, to je naravno neki drugi par postola. Ovdje operiramo da ovaj po svojoj savjesti uistinu misli da to jest grijeh.<br /><br /><i>Ako je glavni argument da sam ja 'lik iz christusrexa', onda si odmah mogla reći da ti je cilj ovdje ad hominem provocirati, i da se nemaš nikakve namjere suočiti s ozbiljnim argumentima.</i><br /><br />Ne, to nije glavni argument, nepažljivo čitaš. Glavni argument je da tvoja pozicija kako je svećenicima zabranjeno služiti TLM službeno nije istina, jer je vrhovni poglavar crkve dao svećenicima slobodu da je bez pitanja služe, a da bi tvoja pozicija o NO misama, kad bih je uzela zaozbiljno kao svoj stav, meni prije značila da cijela crkva nije od Boga, a ne da je sspx u pravu. To o tome da si ti 'lik koji stoji iza bloga christusrex' je bila moja opaska na primijećenu činjenicu da skoro isključivo linkaš taj blog, te je trebala služiti kao uvod u moju izjavu da stvari s tog bloga uzimam s povećim zrnom soli, tj. da ga shvaćam kao propagandu sspx-a prije nego objektivno sagledavanje situacije.<br /><br /><i>Inače radi tvoje znatiželje, biskup je čak velečasnom u prethodnom pismu crno na bijelo dao svoj pristanak da može prijeći u neku drugu zajednicu, stoga on nije samovoljno napustio župu, nego je baš naprotiv, bio poslušan biskupovoj volji</i><br /><br />Ja nipošto nisam iskazala takvu vrstu znatiželje, dapače, nego si ti taj koji evo već po drugi put to spominje. Već jednom sam odšutila, odšutit ću i ovaj put. No, spomene li se to i treći put kao protuargument na moje pisanje, smatrat ću se slobodnom da tu temu raskapam do mile volje. ;-)baba Jaganoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-52775592051041888312014-04-30T18:06:46.129+02:002014-04-30T18:06:46.129+02:00Svaka čast Kapistran, jako dobro objašnjeno.
Svaka čast Kapistran, jako dobro objašnjeno.<br />Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-43936104033114421342014-04-30T16:38:24.687+02:002014-04-30T16:38:24.687+02:00Mislim da je cijeli ovaj blog sablazan. Pozivam tr...Mislim da je cijeli ovaj blog sablazan. Pozivam tradicionaliste da porazmisle čemu sve ovo. <br /><br />CVAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-39456965429321470952014-04-30T15:40:56.633+02:002014-04-30T15:40:56.633+02:00Baba Jago, a da li bi npr. svecenik trebao sjediti...Baba Jago, a da li bi npr. svecenik trebao sjediti u samici dok vani sipaju otrov vjernicima i tako ih ubijaju (naravno, duhovni otrov, vjecna smrt itd.) Pri tome ne mora biti da je to "trovanje" zapovjedjeno sluzbeno, naprosto je takvo stanje na terenu. Jer meni se cini da je upravo to opravdanje stanja nuzde koje SSPX nudi. Da se ne radi samo o "mucenistvu" poslusnosti ovog ili onog svecenika, nego masovnom trovanju vjernika. Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-76720226067615010362014-04-30T15:20:01.712+02:002014-04-30T15:20:01.712+02:00Ja nisam pobornik 'razumnih alternativa'. ...Ja nisam pobornik 'razumnih alternativa'. Crkva nam kroz povijest nije kao uzor stavljala 'razumne alternative', nego upravo herojske primjere odlučivanja da se ne griješi! Ja razumijem da se netko može odlučiti za 'razumnu alternativu', jer je slab, jer je čovjek, jer nije raspoložen podnositi mučeništvo, ali ono što nikako ne mogu prihvatiti i na što opako šizim je kad se takvo odlučivanje za 'razumnu alternativu' počne proglašavati najispravnijim i maltene herojstvom, tj. kad se počnu mijenjati principi po kojima više nije cilj herojstvo, nego 'razumne alternative'. Ne, ne i ne!!! To jednostavno nije tako! To nije ono što crkva stavlja za uzor! Pa tako mi svih mojih godina provedenih u proučavanju te tematike!<br /><br />Što se tiče tog biskupova prijedloga i to bih možda komentirala, ali strah me da ne bih ponovo došla pod optužbu da razvlačim javno nečije privatne stvari.baba Jaganoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-38621873809631242512014-04-30T15:10:42.103+02:002014-04-30T15:10:42.103+02:00Ne mozemo ocekivati od ljudi da herojski podnesu m...Ne mozemo ocekivati od ljudi da herojski podnesu mucenistvo i onda njihovo odbijanje (ako postoji razumna alternativa) proglasavati grijehom. Ovdje je ipak bitno postoje li vazniji razlozi zasto bi neke okolnosti umanjile krivnju zbog pojedinog cina. Ostati na nekoj zupi nije Bozji zakon, ako postoji vrlo opravdani razlog, biskupova zapovijed moze se prekrsiti. Usto, zanemarila si cinjenicu da je biskup sam predlozio da se svecenik prebaci u neku tradicionalnu zajednicu. Dakle, ni ta njegova zapovijed nije bila apsolutna. Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-31235606283819504682014-04-30T15:04:30.813+02:002014-04-30T15:04:30.813+02:00Zar nije Lorenzo Scupoli proživio upravo takvu sud...Zar nije Lorenzo Scupoli proživio upravo takvu sudbinu? Govorim po sjećanju, možda lupam... Uglavnom, odgovor je - da.baba Jaganoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-38804738813068875982014-04-30T15:02:56.237+02:002014-04-30T15:02:56.237+02:00Baba Jaga, po tebi bi biskup mogao zatvoriti svece...Baba Jaga, po tebi bi biskup mogao zatvoriti svecenika u samicu (tj. zapovjediti mu da ovaj ondje bude) i ovaj bi do kraja zivota ondje trebao prozivjeti. Jer se obavezao na poslusnost?Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-61443193139632978802014-04-30T15:02:25.640+02:002014-04-30T15:02:25.640+02:00Uh, ja pošizim kako pišem, pa na kraju zaboravim n...Uh, ja pošizim kako pišem, pa na kraju zaboravim navesti glavnu misao. Dakle, Toma napisa:<br /><br /><i>Zaista ne vidim kako bi neki svecenik u Hrvatskoj mogao ostati u biskupiji sluziti samo tradicionalni obred (ili cak u nekim krajevima samo dijeliti pricest iskljucivo na jezik), a da vrlo brzo ne upadne u nemilost svojih pretpostavljenih i vjerojatno suspenziju.</i><br /><br />Dakle, htjedoh reći da je moguć scenarij po kojem bi se moglo dogoditi da netko, zato jer odbija služiti NO mise i dijeliti pričest na ruke, zasluži suspenziju. No u takvim okolnostima bi se onda opravdano moglo reći da je netko suspendiran jer je odbio raditi takva navodna svetogrđa. Ali u ovom konkretnom slučaju to NIJE na stvari, što takvu argumentaciju čini promašenom. Dakle, dotični nije suspendiran jer je odbio činiti svetogrđa, nego zato što je samovoljno napustio župu na koju je raspoređen i priključio se sspx-u. Tako je pisalo u onom dokumentu kojeg se sjećam, ako ga se dobro sjećam. baba Jaganoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-82192966236092907642014-04-30T14:55:51.009+02:002014-04-30T14:55:51.009+02:00Nastavak...
Da zaključim malo mirnijim tonom. Dak...Nastavak...<br /><br />Da zaključim malo mirnijim tonom. Daklem, sve ovo je počelo od Kapistranove interpretacije da je suspenzija dotičnog svećenika nezakonita jer mu je biskup naređivao da čini svetogrđa poput služenja NO mise i dijeljenja pričesti na ruku. No dotični svećenik nije suspendiran zbog toga, nego zbog napuštanja župe i priključivanja sspx-u (ponovit ću - ako se ja dobro sjećam, ako neko bolje zna nek me ispravi). Ergo, pričamo o kruškama i jabukama, tj. kao razlog nezakonitosti suspenzije navode se stvari koje nisu uzrok te suspenzije. Pa ljudi moji jeste vi kad čuli za pojam logika?!! Ostati na župi na koju te biskup rasporedio nije grijeh, i neposlušnost u takvoj stvari je (po mom mišljenju!) valjan razlog za suspenziju! To kad me već tjerate da o takvim stvarima razglabam!baba Jaganoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-52528379407489203652014-04-30T14:55:16.853+02:002014-04-30T14:55:16.853+02:00Toma napisa:
O privatnim okolnostima necemo raspr...Toma napisa:<br /><br /><i>O privatnim okolnostima necemo raspravljati ovdje na blogu, a sto se mene tice odgovorit cu kako sam i jednom sveceniku koji me pitao "ja ne zelim suditi o necijoj savjesti".</i><br /><br />Ne želim ni ja o ničijoj savjesti. Ja samo ukazujem na to da je dotični suspendiran od strane zakonite vlasti katoličke crkve. Ja ukazujem na to da su ispovijedi kod suspendiranih svećenika po svoj prilici nevaljane. Je li on po svojoj savjesti napravio grijeh, jesu li njegovi zakoniti poglavari kod svoje odluke napravili grijeh, neka njima to Bog sudi. No za jednog vjernika je sada situacija takva da je dotični suspendiran od strane zakonite vlasti, te da religiozni posluh tim zakonitim vlastima traži da se takva njihova odluka prihvati u dobroj vjeri, tim više što postoji hrpa svećenika koji nisu pod takvom sumnjom, a za samog svećenika nije grijeh ni ako poštuje odluku svojih poglavara i ne ispovijeda nikog. A u izvanrednim okolnostima je ionako valjana ispovijed i kod pravedno suspendiranog svećenika. No ovim mudrijašima iz sspx-a takvo vrlo straightforeward i jasno zaključivanje ne paše, nego se upuštaju u čitave traktate o razlozima savjesti zbog kojih zakonita vlast katoličke crkve prestaje biti zakonita vlast. :rolleyes: Ko što sam rekla, ako bih ozbiljno prihvatila tezu da je zadnjih pedeset godina velika većina crkve uključivo s papama i biskupima u krivu, onda meni to puno više ukazuje da KC uopće nije d Boga, nego što bi ukazivalo na pravednost samo sspx-a. To je doslovno ista pozicija kao protestantska, gdje svaka skupinica vjeruje da su baš oni u pravu, za koju mi nikad nije bilo jasno kako ti ljudi mogu to ozbiljno vjerovati. Valjda čovjek mora za takvo nešto imati puno više mišljenje o sebi nego što ga ja imam.<br /><br /><i>Zaista ne vidim kako bi neki svecenik u Hrvatskoj mogao ostati u biskupiji sluziti samo tradicionalni obred (ili cak u nekim krajevima samo dijeliti pricest iskljucivo na jezik), a da vrlo brzo ne upadne u nemilost svojih pretpostavljenih i vjerojatno suspenziju. Naravno, to je teoretski moguce i volio bih to dozivjeti.</i><br /><br />Upasti u nemilost svojih nadređenih nije grijeh, ne? Neposluh zakonitim poglavarima jest grijeh. Dakle, nema dileme. Ako po savjesti smatraš da je držanje novih misa grijeh, da je dijeljenje pričesti grijeh, a ti nemoj držat nove mise i nemoj dijeliti pričest na ruke. E, al upast ćeš u nemilost biskupa. Pa šta? Šta će ti napravit? Prebacit će te u neku zabačenu velebitsku župu? Pa šta onda. Neće ti dati jesti? Pa ćeš izići na ulicu i prositi, ne! Zavezat će te i tući će te? Pa ljudi su podnijeli i teža trpljenja za svog Boga, ne? Mislim, o čemu mi ovdje uopće pričamo, meni je ovo smiješno!! Ja razumijem da netko može biti slab, čovjek, nespreman podnositi neugodnosti/mučeništvo/whatever, ali strah od takvih stvari ni na koji način ne čini grijeh opravdanim! Mislim, meni je ovo smiješno. Koliko ja razumijem poslušnost koju klerik duguje zakonitom poglavaru, ta poslušnost ga obavezuje u svemu što nije grijeh. Dakle, smatraš da je grijeh služiti novu misu, a ti je nemoj služit! Smatraš da je grijeh dijeliti pričest na ruku, a ti je nemoj dijeliti! Ali ako ti je biskup naredio da sjediš na guzici i da se ne mičeš s mjesta, to NIJE grijeh i ima da ga slušaš!!! U suprotnom griješiš! Naravno, sve ovo je moje osobno (!) shvaćanje i interpretacija tih pojmova.<br /><br />Nastavak slijedi...baba Jaganoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-20153237757807226532014-04-30T14:30:18.361+02:002014-04-30T14:30:18.361+02:00Suspendirani svećenik je i dalje velečasni. Termin...Suspendirani svećenik je i dalje velečasni. Terminologije radi.<br /><br />baba BaraAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-72460076390007935922014-04-30T14:27:44.746+02:002014-04-30T14:27:44.746+02:00Baba Jago, a kako bi bilo da se ti malo potpišeš i...Baba Jago, a kako bi bilo da se ti malo potpišeš imenom i prezimenom pa možemo tračerski kopati po tvojoj prošlosti? Velečasni je o svojem postupku i određenim detaljima informirao one koji su to trebali znati i na način kako je procijenio da je razborito. Pa nije valjda tebi prvoj trebao to referirati? Ne, ne može svećenik u Hrvatskoj služiti Tradicionalnu Misu. Najveći domet mladog svećenika je da, uz pokušaje opstrukcije koje će mu pritom stvoriti kaptolski establišment, odsluži mladu Misu u sv. Martinu, i još tu i tamo kad je na godišnjem, i to je to. Kad dobije prvu službu, onda će mu lijepo biskup kazati da je dužan po 'poslušnosti' raditi onako kako mu on kaže: dakle služiti Novu misu s pričesti na ruku, ministranticama-đakonisama, gitarama, pljeskanjem, koncelebracijom, i sl. Ako ti to dosad nije bilo jasno, to je ono o čemu govori motuproprij - stara Misa je jedna estetska ili kulturna alternativa ili ukras novome obredu, s kojim čovjek treba biti posve zadovoljan (http://christusrexhrvatska.blogspot.com/2014/03/motuproprij-summorum-pontificum.html). A to je direktno u sukobu s dogmom Crkve koja nas obvezuje na pristajanje uz tradicionalne obrede, što svaki svećenik i vjernik ima pravo ostvariti. Velečasni je to i odlučio ostvariti - dakle djelovao je na temelju božanski objavljenog nauka (sad će netko reći - trebao je u neku ED zajednicu; ne, nije, jer one nemaju to pravo zajamčeno s obzirom da trebaju biskupovo odobrenje da bi ga ostvarili [koje može i ne dati], što znači da u RH mogu doći na nigdarjevo, tj. podložni su također ograničenjima motuproprija), i zato je suspenzija zbog tog razloga, flagrantno nevaljana. (Inače radi tvoje znatiželje, biskup je čak velečasnom u prethodnom pismu crno na bijelo dao svoj pristanak da može prijeći u neku drugu zajednicu, stoga on nije samovoljno napustio župu, nego je baš naprotiv, bio poslušan biskupovoj volji).<br /><br />Ako je glavni argument da sam ja 'lik iz christusrexa', onda si odmah mogla reći da ti je cilj ovdje ad hominem provocirati, i da se nemaš nikakve namjere suočiti s ozbiljnim argumentima. To je ono kao kad policija zaustavi Štefeka što je prošao kroz crveno, a on njima: je, a vi imate crvene uši.<br /><br />Longine, naravni je zakon da nitko ne može prisiliti ikoga da sudjeluje u svetogrđu i uništenju vjere. To je zakon protiv kojeg nema zakona, da parafraziramo sv. Pavla. A ti slobodno ispituj svakog svećenika prije Mise i ispovijedi da li ima jurisdikcije. Nitko ti ne brani.<br /><br />I zanimljivo je svakako primijetiti, da su se baš i prvi kršćani okupljali u podrumima da bi služili svetu Misu žrtvu. S obzirom na sve napade, uvrede, klevete naspram te šačice (nije baš ni prvih kršćana bilo više, jelda?) šizmatika, ne čini se neutemeljenim pretpostaviti da bi rado i današnji policajci službenog kulta, samo kad bi imali mogućnosti, dali te zatucane neposlušnike lavovima ili vatri.Kapistrannoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-88669475758332105392014-04-30T14:25:14.884+02:002014-04-30T14:25:14.884+02:00S.Š. napisa:
Smatram neumjesnim što se vlč. Tiloš...S.Š. napisa:<br /><br /><i>Smatram neumjesnim što se vlč. Tilošanca imenom ovako povlači po blogu i razlažu se neki njegovi "razlozi" i postupci, dok se s druge strane neke druge osobe koje dotičnog napadaju ne smije spomenuti imenom, iako je to ime opće poznato.</i><br /><br />Meni osobno je ovakvo prigovaranje prilično licemjerno. Ako se ja ne varam, vlč. Tilošanca je prvi spomenuo Toma u samom postu, zatim ste ga implicitno (a svima je jasno da se radi o njemu) spomenuli ti i bernard u onoj svojoj euforiji o tome kako nam samo treba jedan svećenik bratstva i pokretni oltar pa možemo početi (što?), a na koju sam ja odgovorila. Dakle, dok ćete ga hvalit, nema problema da ga se spominje, ali ako će se netko javiti s problematičnim stvarima koje se tiču dotičnoga, a koje su javno poznate, e onda odjednom veliki problem postaje što ga se spominje imenom i prezimenom. Ovdje sam ili ja potpuno luda ili ti totalno licemjerna!!!<br /><br />Da malo elaboriram probleme koje ja tu vidim, koji me strašno iritiraju i koji mi dižu paru i koji čine da ne mogu odolit da ne napišem traktat. Daklem, napiše se post na ovom blogu, u kojem se spomene gospodin Tilošanec kao velečasni, u kojem se priča o držanju mise, u komentarima se komentira o započinjanju velikih stvari s tim svećenikom, u komentarima se navede članak u kojem se bez ikakvog disclaimera spominju ispovijedi kod tog svećenika. A taj svećenik suspendiran!!!! No to nikome ne padne na pamet spomenuti!!! Da ovdje naiđe netko neupućen, pa počne takve stvari čitati, zar ne bi TI OSOBNO bila odgovorna za uvođenje tog čitatelja u zabludu?! Jer ti si upoznata s njegovim kanonskim statusom, a to ne samo da prešućuješ, nego svojim pisanjem se praviš kao da je sve u redu! I onda kad se nađe jedna baba Jaga, koja ukaže na činjenicu da postoji ozbiljna mogućnost da su ispovijedi kod tog svećenika nevaljane, a da su mise tog svećenika po svoj prilici svetogrdne, e onda je odjednom problem što se njegovo ime spominje javno!! :rolleyes: Pa da te ja ne bi tu zamlatila, majke mi mile!! <br /><br />Što se njegovih razloga tiče, ja se slažem da se u to ne bi trebalo ulaziti. To je ono što sam ja rekla - zakonodavna vlast je presudila da je dotični zaslužio suspenziju i suspendirala ga je. Obzirom da je prosuđivati njegove razloge posao te zakonodavne crkvene vlasti, a ne tvoj ili nekog desetog vjernika, osoba koja se smatra punim vjernikom te crkve bi trebala u dobroj vjeri prihvatiti odluku te zakonodavne vlasti, tim više što za samog vjernika postoji hrpa drugih svećenika kod kojih se mogu ispovjediti, a za samog tog svećenika nije grijeh ako nikoga ne ispovijedi. Dapače, po mom mišljenju mu je grijeh ako ispovijeda. Ali ne, nađu se mudrijaši koji misle da je autoritet crkve prešao na njih (čitaj: Kapistran), pa počnu objašnjavati njegove razloge za prelazak u sspx, a koji navodno takvu suspenziju čini nevaljanom, a ispovijedi kod njega valjanima. Dakle, i opet nisam ja prva krenula s njegovim razlozima, nego sam samo odgovorila na takvu tezu da je totalno promašena, obzirom da dotični nije suspendiran zbog razloga koji se navode, nego zbog nekih drugih razloga, a za koje sumnjam da nisu njegov slobodni i osobni izbor. No, onda je opet problem baba Jaga jer ulazi s privatnim razlozima, a ne Kapistran koji je to učinio prije mene. Opet se pokazuje ista logika - dok se piše o njemu u superlativima, sve može, i ime i razlozi, ali ako se ukazuje na probleme onda počnemo sa 'oh, jao, privatnost'. Licemjerno do bola!!! :fuj:baba Jaganoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-56677968417294376282014-04-30T14:23:35.878+02:002014-04-30T14:23:35.878+02:00Nisam zelio uvrijediti ni Lex Vivendija ni dr. Zel...Nisam zelio uvrijediti ni Lex Vivendija ni dr. Zelica, naprosto mi se ta pokrata za njihovu poziciju/struju ucinila zgodna. Lako je prepoznatljiva i mislim da imaju vrlo slicna razmisljanja, pa se ne moze reci da trpa razlicite ljude u isti kos. Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-54553452326576241312014-04-30T14:16:28.066+02:002014-04-30T14:16:28.066+02:00Longine, kao i obicno, puno pisete, a nista ne kaz...Longine, kao i obicno, puno pisete, a nista ne kazete. <br /><br />Inace, ta misa u 9:30 u Palmoticevoj je strava, bar nekoliko puta kada sam cekao ispovijed u to vrijeme. Svecenik koji ju je vodio tih par puta sece se medju redovima i zabavlja djecu i roditelje svojim pitanjima i posalicama. Isti svecenik je prosli tjedan (radni dan, navecer) u Palmoticevoj sluzio (standardnu novus ordo) misu i za propovijedi je poceo pricati kako se jedino po Isusu spasavamo, ne po Budi, ne po Muhamedu ili Sivi itd. Mislim si ja (a i Marko), pa to je divno, ovo nikad nisam cuo od nekog svecenika. Da bi onda nastavio da se i muslimani i budisti i oni koji ne vjeruju u Boga svi spasavaju, ali po Isusu. Dakle, na kraju ispadne jos gore, ali u svakom slucaju hereticno. I onda nam Longin takvog svecenika stavlja za uzor. Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-73006957641462022732014-04-30T14:15:59.318+02:002014-04-30T14:15:59.318+02:00Administrator je uklonio komentar.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-6734808560494773312014-04-30T13:58:40.028+02:002014-04-30T13:58:40.028+02:00Najdraži su mi ovi koji se upuste u ad hominem psi...Najdraži su mi ovi koji se upuste u ad hominem psihoanalize. :rolleyes: Ako ćemo već o tome, onda mogu reći da sam se ja osobno ovdje deklarirala kao agnostik, što hoće reći - ne znam što je istina. Može biti jedno, a može biti i drugo. Razmatram sve mogućnosti. Možda mi je čak i najvjerojatnija opcija da vjerujem da taj Bog postoji, da jest onakav kakvim ga katolička crkva opisuje, ali da se meni takav Bog ne sviđa, ergo ja bih bila nekakav prototip prokletnika, ne? No, neovisno o mojim osobnim stavovima i uvjerenjima, ja mogu *razmatrati* što su logični zaključci koji bi trebali proizlaziti iz nekih drugih temeljnih stavova i uvjerenja. Primjerice, ja mogu razmatrati što bi bili logični zaključci nekoga tko prihvaća nauk crkve u potpunosti. To ovdje i radim. Ja kad nešto tog tipa komentiram, ja to obično komentiram pod pretpostavkom 'ako je netko vjernik'! Pa se tako mogu recimo pitati 'ako je netko vjernik, i vjeruje zakonodavnoj vlasti KC, što takav ima raditi na ispovijedi kod suspendiranog svećenika?'. Mislim, ja osobno ne idem na nikakve ispovijedi, jer ne prihvaćam nauk KC, no to ne znači da ne mogu razmatrati kakvo bi bilo logično ponašanje da taj nauk prihvaćam. Jasno?<br /><br />A moj žar pripiši tome da se dugo bavim ovim temama, da su mi (bile) zanimljive, te da mi je to neke vrsti hobi. Ja osobno nikako ne razumijem što je nekome zanimljivo kod kukaca ili guštera, ali imaš ljudi kojima je baš to napeto (iako sami nisu kukci :zubo:). Što bi narod reko - sto ljudi sto ćudi.baba Jaganoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-64761907159306464312014-04-30T13:51:21.594+02:002014-04-30T13:51:21.594+02:00M.B.
Niječno.
Toma
Mislim kako je problem u "...M.B.<br />Niječno.<br />Toma<br />Mislim kako je problem u "samo", samo TLM. Ostalo spada na ordinarija. Nisam ni pravni ni liturgijski stručnjak. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-68149175402848534442014-04-30T13:43:19.626+02:002014-04-30T13:43:19.626+02:00Longine,
jeste li u novije vrijeme bili u Palmi na...Longine,<br />jeste li u novije vrijeme bili u Palmi na "župnoj" tj. "obiteljskoj" misi u 9:30? Po mojem osobnom iskustvu, to je još valjalo (dapače!) prije koju godinu, ali trenutno zadnjih godinu-dvije se uspješno približava onim zapadnjačkim dječjim misama.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-85137339014600787632014-04-30T13:41:52.758+02:002014-04-30T13:41:52.758+02:00ali čekaj baba Jago, ako si ti već sigurna da je v...ali čekaj baba Jago, ako si ti već sigurna da je vjerski nauk neobjektivna istina tj. lažna 'skrojena' priča i da ti je bolje sjediti nedjeljom uz more i kafenisati = onda ti zapravo nisi sigurna do kraja u tu priču pa se ovdje boriš komentarima s većinom ljudi da utvrdiš svoju nevjeru ili si u nekoj vrsti kontraevangelizacije, želiš nas sirote koji vjeruju u vjerski nauk uvjeriti da je lažan? Ili nešto treće? Uglavnom, nije mi jasan taj tvoj žar ovdje i utrošak vremena.Rolfnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-46339229202303532142014-04-30T13:32:34.859+02:002014-04-30T13:32:34.859+02:00S.Š.
"Želi li Longin (...) navesti primjer sv...S.Š.<br />"Želi li Longin (...) navesti primjer svećenika koji poučava puk kroz vjeronauk i propovijedi o onom što i zašto uči Predaja, o dogmatskim istinama Crkve?"<br />Naravno. Svaki svećenik naše nadbiskupije i sufraganskih biskupija sa solidnom teološkom naobrazbom u svojoj župi, ili filijali, ili pak pastoralnom središtu, prema pastoralnom programu i smjernicama biskupije kojoj pripada, tu je i katolički vjeronauk, župne kateheze itd.. Nije baš takvo mrtvilo ili pak modernističko ludilo kako se želi prikazati. Uguglajte si vjeronaučne programe školske i župne s cjelinama i temama i sve postaje kudikamo razvidnije. A i pripadajuća literatura, ako zanemarimo Kunga i slične autore, ima podosta građe koja dolazi od Pisma, Predaje i Magisterija. Tu su i brojne enciklike, apostolske pobudnice i slična građa. Tako da nije kerigma i kateheza baš tako manjkava kako se može činiti na prvi pogled. Isto mislim i o homiletici, no o tome bi se dalo raspredati do iznemoglosti. Doista ima mnogo kvalitetnih katoličkih svećenika (dijecezanskih i redovnika), naravno i laika, koji razbijaju predrasude o neutemeljenosti na dogmatici itd.. Naravno da ne traže pohvalu niti odobravanje, ali oni su tu, čovjek se na njih može osloniti i primiti sve ono što mu je potrebno za duhovni rast u svim okolnostima koje donosi svakodnevni život. Primjeri koje bih naveo su isusovci (Palmotićeva), franjevci (Kaptol), župnici i kapelani zagrebačkih dekanata, karmelićani (Remete) ... Ne bih izdvajao nikoga posebno, ali Bogu hvala ima ih i dobri su. ŁonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-64526267002079867412014-04-30T13:20:56.931+02:002014-04-30T13:20:56.931+02:00"Smatram neumjesnim što se vlč. Tilošanca ime..."Smatram neumjesnim što se vlč. Tilošanca imenom ovako povlači po blogu i razlažu se neki njegovi "razlozi" i postupci, dok se s druge strane neke druge osobe koje dotičnog napadaju ne smije spomenuti imenom, iako je to ime opće poznato.<br />S.Š."<br /><br />S jedne strane zaista nije u redu spominjati stvari koje se ne mogu provjeriti javno na internetu. Mislim da je ipak bolje da se javno razjasni javna situacija. Ako neciji motivi tu ulaze u igru, onda ste slobodni ih spomenuti (naravno, uz postovanje istine, dobrog glasa itd.). Ime vlc. se zaista spominje na nekim mjestima u negativnom kontekstu i zato je bolje da se ovdje rascisti situacija. Sto se mene osobno(!) tice, slazem se s onim sto mi je p. Schmidberger rekao (na moje izricito pitanje u kratkom osobnom razgovoru nakon predavanja) vlc. Marko je "a very good priest". Nadalje, pitanje zasto je otisao u FSSPX, tj. principijelni razlozi detaljno su razlozeni na blogu Christus Rex, pa necu dalje o njima. O privatnim okolnostima necemo raspravljati ovdje na blogu, a sto se mene tice odgovorit cu kako sam i jednom sveceniku koji me pitao "ja ne zelim suditi o necijoj savjesti". Zaista ne vidim kako bi neki svecenik u Hrvatskoj mogao ostati u biskupiji sluziti samo tradicionalni obred (ili cak u nekim krajevima samo dijeliti pricest iskljucivo na jezik), a da vrlo brzo ne upadne u nemilost svojih pretpostavljenih i vjerojatno suspenziju. Naravno, to je teoretski moguce i volio bih to dozivjeti. <br /><br />Na kraju, sto se tice kanonskog statusa i slicnih javnih stvari, po mom misljenju ne postoji razlog da se skriva (ali, sigurno ni stavlja na sva zvona). Ja pokusavam na blogu pisati o stvarima koje su javno provjerljive. Zato smatram da se o pismima kojima nisam ni posiljatelj ni primatelj i nisu javno dostupna ne mogu pisati, a o clancima u casopisima (kolika god bila njihova naklada) mogu. <br /><br />I konacno, oko ispovijedi, bez obzira na argumente za ili protiv valjanosti ispovijedi FSSPX-a (a onaj clanak na engleskom koji sam naveo mi izgleda uvjerljivo), ja (ja osobno!) cu radije odabrati sigurniji put i ispovijediti se u Palmoticevoj ili katedrali, pa makar ta ispovijed i bila samo nabrajanje grijeha + nalaganje pokore + odrijesenje (sto uostalom ima lose u tome). Da zivim negdje drugdje ili da mi je savjest drugacije formirana ili da udjem negdje u crkvu za koju ne znam cija je ili da posjecujem Medjugorje ili ... mozda bih drugacije razmisljao. Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.com