tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post2846486404812904064..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): Sjednica Skupštine Društva Benedictus 1. lipnja 2013. u ZagrebuToma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger189125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-76753444646919666202013-06-27T15:27:25.193+02:002013-06-27T15:27:25.193+02:00@Ad Anonimno SH 4. lipnja 2013. 15:03
Ako se baš ...@Ad Anonimno SH 4. lipnja 2013. 15:03<br /><br />Ako se baš hoćemo praviti ludi nazovimo ironičnu poveznicu na lefebvrističku klevetu Meisnera - komplimentom.Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-23440895034201939992013-06-19T23:01:53.526+02:002013-06-19T23:01:53.526+02:00Mislim da će se NOM reformirati elementima TLM-a. ...Mislim da će se NOM reformirati elementima TLM-a. A TLM će ostati nepromjenjen... "Der sicherste Schutz ist zweifellos der klassische römische Ritus, der als norma normans (normierende Norm) Hilfegegen den Mißbrauch der neuen Liturgie für Zwecke der Glaubensänderung bieten kann". (Waldstein)MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-85780745011030196072013-06-19T16:30:07.465+02:002013-06-19T16:30:07.465+02:00Opa. Poceli smo sa ad personam argumentacijom. Ond...Opa. Poceli smo sa ad personam argumentacijom. Onda cu zakljuciti da ti zastrasujuce nemas osjecaja za povijesnost za nekog tko studira povijest, ne razlikujes povijest od sadasnjosti, te da projiciras "bolju" proslost na sadasnjost. Npr. govorimo o zakoniku iz 1983, a ti mi citiras autoritete iz 1910...MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-65716827992708395082013-06-19T14:32:13.223+02:002013-06-19T14:32:13.223+02:00Gledaj, ako ti odbijaš čuti i doktora kanonskog pr...Gledaj, ako ti odbijaš čuti i doktora kanonskog prava, desetljećima predavača na Gregoriani, onda stvarno nemamo o ovoj temi išta više raspravljati.<br /><br />Mislim da ti nije baš jasno da se crkvena učenja ne mogu "derogirati" - previše gledaš sve očima pravne struke (česta profesionalna boljka).Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-35104675601616350002013-06-19T11:02:51.046+02:002013-06-19T11:02:51.046+02:00Osobno ne vidim više nikakav problem u TLM osim št...Osobno ne vidim više nikakav problem u TLM osim što bi se u budućnosti mogao dogoditi nekakav mix TLM i NOM. Kao nekakvo "salomonsko riješenje". Za to će se, vjerojatno, pobrinuti liturgijski stručnjaci nakon neke sinode ili možda kakvog Koncila. LonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-56523299716716126702013-06-19T10:55:38.365+02:002013-06-19T10:55:38.365+02:00Naslućujem kako će ovaj dio ZKP-a, u dogledno vrij...Naslućujem kako će ovaj dio ZKP-a, u dogledno vrijeme, biti osobito zanimljiv: "Rimski prvosvećenik, u vršenju službe vrhovnog pastira Crkve, uvijek je zajedništvom povezan s ostalim biskupima i, dapače, s općom Crkvom; pripada mu ipak pravo da prema potrebama Crkve odredi bilo osobni bilo zborni način vršenja te službe. Protiv presude ili odluke rimskog prvosvećenika nema priziva ni utoka." LonginAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-71862153998050681882013-06-19T09:29:28.402+02:002013-06-19T09:29:28.402+02:00Izgleda da je kanonski zakonik jedna heterogena ne...Izgleda da je kanonski zakonik jedna heterogena nekompaktna masa u kojoj neke norme obvezuju papu (ima li gdje taj popis po kanonima?), a neke ne. Pojedina povijesna ucenja ne odbijam ja, vec ih je sama crkvena normativa i praksa odavno derogirala. U vazecem katekizmu i zakoniku, primjerice, nema ni slova o papinskoj supremaciji u vancrkvenom kontekstu. u zadnjem papinskom godisnjaku, umjesto x do sada postojecih papinskih titula, uz ime pape Franje pise samo "rimski biskup"... i tako unedogled...MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-57597873942828204512013-06-19T00:38:16.902+02:002013-06-19T00:38:16.902+02:00Ponovno krstiti nekoga tko je već valjano kršten j...Ponovno krstiti nekoga tko je već valjano kršten je svetogrđe, i to po božanskom, a ne ljudskom zakonu, jer taj čovjek na sebi već ima neizbrisivi znak sakramenta.<br /><br />Uzalud su ti primjeri, ovo nije ni pitanje primjera tj. sadašnje prakse, ni pitanje prava i zakona, nego prvenstveno pitanje nepogrješive nauke.<br /><br />Ako prihvaćaš one dvije nauke o kojima sam govorio, onda ti argumenti nemaju temelja, a ako slučajno odbijaš te nauke, quod Deus avertat, onda je to puno veći problem.<br />Pozivam te da ih opet pročitaš i razmisliš o svom stavu u kontekstu tih nauka.<br /><br />Mislim da smo općenito iscrpili sve u vezi ove teme, je li tako?<br />Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-17291491126963784722013-06-18T21:06:01.333+02:002013-06-18T21:06:01.333+02:00Krivi WC je sankcioniran propisima o javnom redu i...Krivi WC je sankcioniran propisima o javnom redu i miru. Papin imunitet? Ovisi o kojem papi govoris. Papa emeritus ga nema, zato nakon renuncijacije nije mogao ni promiliti s vatikanskog teritorija (toliko o fakticnom polozaju pape u danasnjem svijetu kao kralja svemira...). Imunitet vladajuceg pape priznaju samo zemlje koje imaju diplomatske odnose sa Svetom stolicom. Pravila o krstenju definira kanonski zakonik. Zar je papa vezan njime?MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-2306356551986492102013-06-18T08:06:13.197+02:002013-06-18T08:06:13.197+02:00Besmislen je taj komentar, a rasprave ni nema jer ...Besmislen je taj komentar, a rasprave ni nema jer su te dvije katoličke nauke jasne i uvijek vrijede, bez obzira na okolnosti - papa ima vrhovnu i punu vlast, i papa ne može svom nasljedniku ničim umanjiti taj opseg vlasti, dan od Gospodina.<br />Kad bi ti mogao dokazati da katolička nauka ne vrijedi ili da se u zadnje vrijeme promijenila, to bi bila druga stvar, ali to je nemoguće jer su obje te nauke nepogrješive.<br /><br />Što se tiče primjera, u koji WC netko treba ići nije ni propisano zakonom, koliko znam.<br />Papa uistinu može kršiti prometne propise, kao i svatko drugi tko ima diplomatski imunitet (je li to dobro je drugo pitanje).<br />Krstiti već krštenu osobu papa ne smije po katoličkoj nauci, jer bi to bilo svetogrđe, ne zato jer neki ljudski zakon to kaže.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-799390454677433352013-06-17T11:39:55.202+02:002013-06-17T11:39:55.202+02:00Pa ono, ako je Wojtyla mogao skijati, Pio XII stal...Pa ono, ako je Wojtyla mogao skijati, Pio XII stalno pozurivati svog vozaca, a Ratzingerov golf je takodjer poprimio status legende...Vjerujem da nisi strucnjak za tematiku, no postoje knjige i knjige o kanonskopravnim temeljima medjunarodnog prava. Kojeg je utjecaj u genezi te pravne grane bio x puta veci od anglosaksonskog prava. Sv. Stolica je zakljucila desetke konkordata kao medjunarodnih ugovora. Koje sve regulira Becka konvencija o medjunarodnim ugovorima itd. itd.MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-48778276343686060352013-06-17T01:43:13.938+02:002013-06-17T01:43:13.938+02:00MAPET, kao prvo, gdje piše da Papa ide u wc? Dalje...MAPET, kao prvo, gdje piše da Papa ide u wc? Dalje, Papa ne može voziti auto jer je to ispod njegovog dostojanstva. Zato ga voze ili nose. A krstiti već krštenu može ako tako po Duhu Svetom odluči. Pa Papa je Namjesnik Kristov i Nasljednik Sv. Petra! I Papa nije obveznik tzv. međunarodnog prava jer isto pravo nije prirodno ni univerzalno nego nametnuti sustav izopačenog anglosaksonskog prava. Ko kaže da međunarodno pravo se ne može temeljiti na kineskom ili pak šerijatskom pravu? Katolička Vjera nije skup konsenzusa, već dogmatski i hijerarhijski uređeno društvo pod vodstvom Pape. <br />RiKaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-86825812419190632902013-06-17T01:28:49.945+02:002013-06-17T01:28:49.945+02:00"neprijatelji stare Mise i Tradicije" tr..."neprijatelji stare Mise i Tradicije" treba čitati: neprijatelji zloporabe stare Mise u svrhu promičbe nastranog koncepta Tradicije.<br /> <br />TLM treba zabraniti gdjegod se pretvara u okupljalište neprijatelja Katoličke Tradicije kojoj su Vatikan II i današnja Crkva živi izraz. Meisner je u pravu.<br /><br />U pismu episkopatu kojim je popraćen Summorum Pontificum Benedikt XVI kaže: “Nema proturječja između dva izdanja Rimskoga Misala. U povijesti liturgije odvija se rast i napredak, ali ne ruptura.”<br /> <br />Uputstvo Kongregacije za Liturgiju, uz odobrenje Benedikta XVI, pod br. 19: “Vjernici koji zatraže služenje po Forma Extraordinaria ne smiju ni na koji način podržavati ili pripadati grupama koje se protive valjanosti ili legitimnosti Svete Mise ili Sakramenata koji se služe po Forma Ordinaria, odnosno koje se protive Rimskom Prvosvećeniku kao Vrhovnome Pastiru Opće Crkve.”<br /><br />Iz ovoga je jasno da TLM koja se služi u Zagrebu po odobrenju Nadbiskupa Zagrebačkog nije odobrena za Matea i slične protivnike Nove Mise.<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-64476445990340832442013-06-16T19:19:30.234+02:002013-06-16T19:19:30.234+02:00Ok. Onda papa moze ici u zenski WC, voziti auto sa...Ok. Onda papa moze ici u zenski WC, voziti auto sa 300 km/h u suprotnom smjeru ili krstiti vec krstenu osobu. Besmislena rasprava. MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-65018342031444621602013-06-16T17:27:25.962+02:002013-06-16T17:27:25.962+02:00"Bratstvo" je šizmatičko-heretička grupa..."Bratstvo" je šizmatičko-heretička grupa uzurpanata upravne i učiteljske vlasti te zloporabitelja liturgije, koji su daleko izvan Crkve Katoličke. <br /><br />Nitko ne niječe da se skandalozne stvari događaju u Crkvi, ali je nemoralno uklanjati zlo sa zlom, a to je upravo što oni čine, i time dokazuju da im nije do dobra Crkve, već to širenja njihovih nastranih shvaćanja tradicije.Mihovilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-44633495942163292352013-06-16T10:31:38.808+02:002013-06-16T10:31:38.808+02:00Jesi li siguran da sam ja onaj koji brka, pogotovo...Jesi li siguran da sam ja onaj koji brka, pogotovo jer ja originalno nisam ni govorio o "međunarodnom pravu" nego o tom da papu ne veže nijedan ljudski zakon, što je katolička nauka i što onda vuče posljedice i na pravo, bez obzira priznaje li to neka država ili ne.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-91968220349913045972013-06-11T16:23:16.595+02:002013-06-11T16:23:16.595+02:00Htio bih samo podsjetiti na činjenicu da su oko 1/...Htio bih samo podsjetiti na činjenicu da su oko 1/7 ljudi na svijetu katolici. A međunarodno pravo mora regulirati život svih 7/7... Cijelo vrijeme brkaš katoličku doktrinu (odnosno njenu Dogmengeschichte) kao jedan normativni sustav sa međunarodnim pravom kao normativnim sustavom iz jednog sasvim drugog svijeta... Otprilike smisleno kao da raspravljamo o tome jesu li papa Benedikt ili papa Franjo pri korištenju twittera obvezani računalnim protokolima ili nisu...MUPPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-404306390195237702013-06-11T11:59:24.744+02:002013-06-11T11:59:24.744+02:00Bog je izvor svakog prava, a katolička nauka je Bo...Bog je izvor svakog prava, a katolička nauka je Božja nauka. Dakle, "Međunarodno pravo" (koji naziv je fikcija) bez, a pogotovo protiv, katoličkog nauka (tj. protiv Božjeg nauka) ne vrijedi ni koliko je crno pod noktom. <br /><br />U tom citatu iz konkordata s RH nigdje izričito ne piše niti se implicira da je Sveta Stolica po svojoj moći i autoritetu ravnopravna Hrvatskoj, samo da je svaka od njih "neovisna i samostalna", što je točno.<br /><br />Reći da papu, koji ima punu i vrhovnu vlast i autoritet primata nad svakim ljudskim bićem, kojemu su povjereni ključevi Neba i Zemlje, vikara Kristova - Kralja nad kraljevima i Gospodara nad gospodarima, obavezuje tako beznačajna stvar kao što je skup ljudskih propisića, i to propisanih od vlada koje su Božji neprijatelji i koje odbijaju vlast Krista Kralja, uistinu je potpuno smiješno.<br /><br />Svaka vlast koja prihvaća vlast Krista Kralja prihvaća i podvrgava se vlasti Njegova zamjenika.<br />Tako su i veliki, moćni i uzvišeni rimski carevi rimskoga papu nazivali "Naš gospodar" (npr. u Wormskom konkordatu).<br />Pokušati papu podvrgnuti ljudskim zakonima znači u praksi barem implicitno odbijati vlast Krista Kralja, koja je sav izvor papine vlasti.<br /><br />Nemojmo nikad zaboraviti da svaki suverenitet dolazi od Boga, a ne od "naroda" i sl.<br />Isto tako, nemoj zaboraviti da nauka pape Bonifacija VIII. iz nepogrješive bule <i>Unam Sanctam</i> obavezuje i tebe, kao i svakog katolika.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-2330552026829459152013-06-09T16:07:22.124+02:002013-06-09T16:07:22.124+02:00Ukratko, katolicki nauk, kolikogod se to svidjalo ...Ukratko, katolicki nauk, kolikogod se to svidjalo tebi ili meni ili ne, NIJE izvor medjunarodnog prava. U kojem je sv. Stolica ravnopravan subjekt medju drugim subjektima. I papa kao drzavni poglavar ima sasvim ista prava i obveze kao drugi poglavari drzava. Takav je svijet u kojem zivimo, a sv. Stolica ocito priznaje danosti takvog poretka.MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-10201581207325074732013-06-09T15:49:12.573+02:002013-06-09T15:49:12.573+02:00Samo dva primjera onoga o cemu govorim iz Ugovora ...Samo dva primjera onoga o cemu govorim iz Ugovora izmedju Sv. Stolice i RH o pravnim pitanjima:<br /><br />Clanak 1:<br /><br />" Republika Hrvatska i Sveta Stolica, potvrđujući da su Država i Katolička Crkva, svaka u svom poretku, neovisne i samostalne, obvezuju se da će u međusobnim odnosima potpuno poštivati to načelo te da će međusobno surađivati u brizi za cjelovit duhovni i materijalni razvoj čovjeka i u promicanju općega dobra<br /><br />Članak 18.<br /><br />1. Republika Hrvatska i Sveta Stolica u međusobnom će dogovoru, diplomatskim putem, rješavati dvojbe ili teškoće koje bi mogle nastati glede tumačenja ili primjene odredbi ovoga Ugovora.<br /><br />2. Mješovita komisija, sastavljena od predstavnika dviju Strana, raspravljat će o svim pitanjima od zajedničkoga interesa koja će zahtijevati nova ili dodatna rješenja te će svoje prijedloge podastrijeti mjerodavnim Vlastima na odluku.<br /><br />Članak 19.<br /><br />1. Ovaj će Ugovor biti ratificiran prema pravnim propisima visokih ugovornih Strana i stupit će na snagu u trenutku razmjene ratifikacijskih instrumenata.<br /><br />2. U slučaju da jedna od visokih ugovornih Strana bude smatrala da su se bitno promijenile prilike u kojima je sklopljen ovaj Ugovor, tako da ga treba mijenjati, započet će odgovarajuće pregovore. <br /><br />E SAD, AKO TI OVDJE IGDJE VIDIS TRAGOVE UCENJA BONIFACIJA VIII O SUPERIORNOSTI PAPE ILI PRAVU NA JEDNOSTRANO MIJENJANJE UGOVORA...BAS SUPROTNO, VRIJEDI NACELO "RAVNOPRAVNOSTI UGOVORNIH STRANA" KOJE SU OBJE JEDNAKOPRAVNI MEDJUNARODNI SUBJEKTI, A SVAKA PROMJENA UGOVORA MOZE SE NAPRAVITI JEDINO DOGOVOROM...<br /><br />SVE U SVEMU, NAJKASNIJE OD 1929, OD OSNUTKA VATIKANA KAO DRZAVE I BROJNIH KONKORDATA KOJE JE SKLOPIO KARD. PACELLI PRIJE RATA, PAPU OBVEZUJE MEDJUNARODNO PRAVO KAO SUVERENA MEDJU DRUGIM RAVNOPRAVNIM SUVERENIMA.<br />MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-74764081081870861102013-06-09T15:41:56.268+02:002013-06-09T15:41:56.268+02:00Griješiš kad u ovome uzimaš u obzir samo pravnu st...Griješiš kad u ovome uzimaš u obzir samo pravnu stranu, jer temelj katoličke pozicije u ovoj stvari su upravo dvije nauke Katoličke Vjere - nauka da papa posjeduje vrhovnu i punu vlast primata i nauka da papa ne može ničim smanjiti taj puni autoritet, niti sebi niti svom nasljedniku. <br />Katolička nauka se ne mijenja, bez obzira na protok vremena ili promjenu izraza.<br /><br />Pročitaj detaljno ove gornje ulomke i cijeli članak (http://www.newadvent.org/cathen/04196a.htm) i vidjet ćeš da je odgovoreno upravo na tvrdnje koji si napisao. <br />Bez obzira na papine izraze (dio koji počinje s <i>"The arguments of those who hold that concordats are bilateral contracts..."</i>), koji su i ponekad u prošlosti implicirali jako obavezanje, papa se ne može obavezati više od onoga što se sposoban obavezati: <i>"it is evident that these terms of affirmation must be understood to signify merely that the pope is binding himself <b>in so far as he is capable of binding himself</b>; but whilst, in such concordats, <b>he can bind himself in fidelity, he cannot bind himself in commutative justice</b>; therefore, in those terms in which he affirms his obligation he binds himself in fidelity, but not in justice."<br /><br />"And neither is the pontiff who has made such compacts so bound by them, <b>for he is not the master of that fullness of power which is the primacy, but only its administrator, so that he cannot alienate or lessen it.</b>"</i><br /><br />Reći da se papa može obavezati u pravdi u bilo kojem pitanju osim onih čisto sekularnih (kao što je određivanje granica) suprotno je Katoličkoj Vjeri, kao što objašnjava dio koji počinje s <i>"Moreover, it cannot be said that concordats impose..."</i><br />Isto tako je suprotno Vjeri reći da papa ikad može biti jednak ili ravnopravan nekoj sekularnoj vlasti:<br /><i>"Hence, in making a concordat, he acts as pope and, as Supreme Ruler and Pastor of the Universal Church, exercises the supreme and full authority of his primacy."<br /><br />"Now the pope always retains his jurisdiction and legislative power over matters that are wholly or partially of a spiritual nature, <b>nor can he transmit the power to another.</b>"</i><br /><br /><br />Drugim riječima, <b>čak i kad bi papa u nekom ugovoru napisao da priznaje potpunu jednakost ugovornih strana, to isto ne bi bila istina, jer on nema ovlast mijenjati božansko pravo, a po božanskom pravu svaki papa ima vrhovni i puni autoritet primata, čime je iznad svakog svjetovnog autoriteta.</b>Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-29631875841422650962013-06-09T11:20:22.058+02:002013-06-09T11:20:22.058+02:00Bio je strucan. Svijet se promijenio. Crkva se pro...Bio je strucan. Svijet se promijenio. Crkva se promijenila. Medjunarodno pravo se promijenilo. Kanonsko pravo se promijenilo. Ovo su tekstovi iz pravne povijesti. Od tada je sv. Stolica sklopila x konkordata na sasvim drukcijim premisama. Pocevsi od nacela "jednakosti ugovornih strana" koje je sasvim suprotno idejama Bonifacija VIII.MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-52129959431281126852013-06-09T11:00:34.551+02:002013-06-09T11:00:34.551+02:00Nije lijepo odbaciti nečiju sposobnost kao nestruč...Nije lijepo odbaciti nečiju sposobnost kao nestručnu, kad se njegovi argumenti ne mogu pobiti.<br /><br />Onaj koji je pisao ovaj članak, koji je preuzela i prevela Katolička enciklopedija je p. Benedetto Ojetti (piše u izvorima na dnu članka), desetljećima profesor doktor kanonskog prava na Pontifikalnom gregorijanskom sveučilištu u Rimu, ispovjednik konklave na kojoj je izabran papa Benedikt XV., autor jednog od službenih komentara na Kodeks kanonskog prava (http://books.google.hr/books/about/Commentarium_in_codicem_iuris_canonici.html?id=1ZXZmQEACAAJ&redir_esc=y), komentara na apostolsku konstituciju "Sapienti Consilio" (1910), konzultor sedam papinih kongregacija, i čije je najvažnije djelo upravo o pravima pape:<br /><br />http://openlibrary.org/authors/OL5039006A/Benedetto_Ojetti<br /><br />Ako on nije bio stručan, onda tko jest?Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-34899776618172898062013-06-09T10:26:50.889+02:002013-06-09T10:26:50.889+02:00Ovaj koji je to pisao nije se susreo s medjunarodn...Ovaj koji je to pisao nije se susreo s medjunarodnim pravom poslije 1815 godine. To ce biti moj jedini komentar....MAPETnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-38461882319816198012013-06-09T09:44:28.124+02:002013-06-09T09:44:28.124+02:00"Now if, as the "Corpus Juris Canonici&q...<i>"Now if, as the "Corpus Juris Canonici", regula juris 16 in Sexto, has it, it is becoming that no favour granted by a sovereign should be recalled, it is fully evident from what we said above that this rule should hold good all the more when a privilege is granted in a form so solemn as that used in concordats; nor is it merely becoming for the pope not to recall such concessions, but he has an obligation of observing those very articles which contain the privileges. This follows from what we said already, and this the popes themselves affirm, sometimes, indeed, in rather stringent terms. <b>Nevertheless, from the explanations given above it is evident that these terms of affirmation must be understood to signify merely that the pope is binding himself in so far as he is capable of binding himself; but whilst, in such concordats, he can bind himself in fidelity, he cannot bind himself in commutative justice; therefore, in those terms in which he affirms his obligation he binds himself in fidelity, but not in justice.</b><br /><br />So far we have been considering concordats in their relation to the pope; the secular rulers on their part are bound in commutative justice by many articles of a concordat, unless an exception be proved. But on Christian rulers all the articles of a concordat impose an additional obligation of obedience; for, as Tarquini testifies, a concordat may be rightly defined as "a particular ecclesiastical law for a certain country, enacted by the authority of the sovereign pontiff at the request of the ruler of that country, and strengthened by the special obligation, which that ruler takes upon himself, to observe its provisions forever."<br /><br />"True as all this is, it would be erroneous to maintain that both parties must concur in determining the meaning of a given clause or article. For he is the lawful interpreter who in the matter in question is the authoritative lawgiver. <b>Now the pope always retains his jurisdiction and legislative power over matters that are wholly or partially of a spiritual nature, nor can he transmit the power to another.</b> Consequently, the Sovereign Pontiff always remains the authoritative interpreter. It is plain, then, that should a discussion arise, and the civil authorities refuse their consent to a reasonable adjustment, <b>the Church, in virtue of her higher judicial power, may exercise this right of annulling the concordat.</b></i><br /><br /><br />Zanimljivo, spominje i kako su prije i biskupi smjeli sklapati konkordate oko stvari pod njihovom jurisdikcijom, ali kako je to kasnije pridržano Svetoj Stolici, i zatim kaže: <i>Moreover, in recent concordats concessions have <b>almost always been made contrary to the ordinary canon law, and such concessions can be made only by the pope</b></i>.<br />Dakle, još jednom potvrđuje kako je papa iznad kanonskog prava i kako njega ono ne obavezuje, jer može potpisivati konkordate protiv (crkvenih) zakona kanonskog prava, bez da te zakone kanonskog prava prije ili iza ukine ili promijeni.Mateonoreply@blogger.com