tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post138981017337011251..comments2024-03-23T10:39:11.706+01:00Comments on Toma Blizanac (i brat Marko): O celibatuToma Blizanachttp://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comBlogger55125tag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-27449831910596891822014-03-10T03:08:46.380+01:002014-03-10T03:08:46.380+01:00Nikad nisam ni čuo za tog prof. Lovrenovića ili za...Nikad nisam ni čuo za tog prof. Lovrenovića ili za sarajevsku školu, niti sam za Novosadsku deklaraciju.<br /><br />Činjenice su činjenice. Jedna od prvih stvari što čovjek nauči na studiju Povijesti je da je pogrešno današnje stanje preslikavati na stanje u prošlosti, npr. tvrdnja jednog srpskog znanstvenika da su stari Iliri bili Srbi, što je isto tako apsurdno kao da netko kaže da su stari Kelti bili Irci - istina je da su Irci nastali od starih Kelta, i Srbi donekle od starih Ilira (genetska istraživanja potvrđuju da ogroman broj stanovništva bivše Jugoslavije ima ilirski gen, najviše u Bosni, Hercegovini i uz Jadran).<br /><br />Kao što je apsurdna tvrdnja da su stari Kelti bili Irci, ili stari Iliri Srbi, tako isto su apsurdne tvrdnje da su stari Bosanci bili Hrvati ili Srbi, i ničim nisu potkrijepljene činjenicama. To što se danas dio stanovnika Bosne osjeća Hrvatima i Srbima ne znači da su se njihovi preci tako osjećali i pokušaj preslikavanja današnjeg stanja na prošlost je krivotvorina povijesne istine.<br />Što se tiče toga da je Bosna bila jedno vrijeme pod hrvatskim kraljevima, jedno vrijeme je Hercegovina bila pod Crnogorcima, kasnije pod Srbima, a Bosna pod Mađarima, pa bi isto tako bilo apsurdno reći da poradi toga pripada nekom od tih naroda. U to vrijeme su se granice u Europi često mijenjale, ovisno o tom koja je država bila jača u određenom razdoblju. Bosna je bila nezavisno i samostalno kraljevstvo, priznato od pape i cijelog svijeta, te zato ima državno i povijesno pravo. Inače, zadnja legitimna vladarica Bosne, kraljica bl. Katarina Kosača, ostavila je bosansku državu u nasljedstvo papi, jer su njezine sinove i nasljednike Turci odveli i poturčili.<br /><br />Prava znanost se bavi činjenicama, a ne željama ili ideologijama. Upravo prema činjenicama se mora reći da su hrvatski i srpski lingvistički isti jezik, te da nacionalni identitet u Bosni sve do modernog vremena nije bio Hrvat ili Srbin, nego Bosanac. Srbi su prvi počeli s propagandom posrbljenja i u Bosni i u Hrvatskoj (npr. njihov patrijarh je išao po Lici i govorio Vlasima da su Srbi i da dođu pod njegovu vlast jer će im biti manji porezi - to su i učinili, ali su im se porezi ubrzo povećali), ali kasnije su i Hrvati odgovorili na to pohrvaćenjem u Bosni i Hercegovini, posebno Radićev HSS, kojeg ljudi greškom smatraju konzervativnom strankom jer su na najnižim razinama, u selima, bili konzervativci, i jer je takva bila propaganda stranke, međutim to je bila liberalna stranka koja se ugledala na Englesku, a Stjepan Radić je htio Hrvatsku odvojiti od pape - on i Vladko Maček su bili pripadnici tzv. "starokatoličke" sekte (to su šizmatici i heretici koji su se odvojili od Katoličke Crkve i koji ne priznaju dogmu o papinoj nepogrješivosti).<br /><br />No ove stvari nećete čuti javno ni pročitati u udžbenicima jer ne odgovaraju ideologiji koja se promiče u javnosti. Kao što se za vrijeme komunizma povijest tumačila i gledala kroz komunističku ideologiju, tako se i danas nažalost puno stvari (ali ipak ne sve) gleda kroz određenu ideologiju.<br /><br />Istina je, kao i kod svih ideologija, nešto sasvim drugo.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-14848510353309482772014-03-09T02:39:27.633+01:002014-03-09T02:39:27.633+01:00Mateo,
poštujem tvoj trud, no povijesne krivotvor...Mateo, <br />poštujem tvoj trud, no povijesne krivotvorine o činjenici "nepostojanja" Hrvata u doba dinastije hrvatskih vladara na tlu današnje BiH: Bosanskog kraljevstva, strahota Otomanskog imperija i kasnijih pet država (izuzimajući daytonskog vampira gdje su BiH Hrvati priznati kao konstutivan narod samo zbog suptilne majorizacije i potpunog uništenja), te o Bošnjaštvu kao nacionalnom identitetu Hrvata nije povijesna činjenica kako nam ti pokušavaš pojasniti. Bosanski su kraljevi, knezovi i vlastela koristili riječ Bošnjani (Bošnjaci) u svim dokumentima: zakoniku, političkim dokumentima, darovnicama i ostalim spisima samo kako bi artikulirali suverenost Bosanske države, a smatrali su se Hrvatima. Zanimljivo je kako se svojedobno koncept Garašaninove velikosrpske ideje vrlo lako etablirao i u ostale nesrpske intelektualne krugove u Bosni, po principu: 'Laži, zbuni, prevari'. <br />U Bosanskom (hrvatskom) kraljevstvu službeni je jezik bila bosanska (hrvatska) ikavica, koristila se u pisanju bosančica - hrvatska ćirilica. Otkud Vuku Karadžiću svojevrsni predložak za srpsku ćirilicu?! <br />Prijateljski prijedlog: molim te da ne koristiš izvore prof. Dubravka Lovrenovića, ljevičarskih povjesničara i ostalih diletanata iz sarajevske ljevičarske škole. Čast nekim izvorima koje si koristio, a ti izvori uopće ne potkrepljuju tvoju tezu kako su katolici u Bosni i Hercegovini Bošnjani (Bošnjaci) po nacionalnoj pripadnosti. <br />Bože moj, koliko je laži u današnjoj hrvatskoj historiografiji! <br />Vidim da si na liniji Novosadske deklaracije glede "srpsko-hrvatskog jezika".<br />Mateo, ovo je i ispod tvoje razine. Ti si inteligentan čovjek. Nadam se da se samo šališ s nama. <br /><br />BernardAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-45147365276193746082014-03-08T21:22:50.448+01:002014-03-08T21:22:50.448+01:00Radi se o najmanje četiri naroda (nemojmo zaboravi...Radi se o najmanje četiri naroda (nemojmo zaboraviti Crnogorce) koji svi govore istim jezikom, a što se tiče službenog književnog jezika čak i u osnovi istim dijalektom (novoštokavski jekavski, također zvan 'istočnohercegovački'), s tim da se u Srbiji koristi ekavska varijanta istog.<br /><br />Za književni jezik Hrvata, Srba, Bosanaca i Crnogoraca uzet je baš taj dijalekt jer je najrašireniji (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/Shtokavian_subdialects1988_incl_Slovenia.png), i jer su Vuk Karadžić i ilirci uzeli kao temelj jezik dubrovačke književnosti, koja je (osim Držića i nekih dr.) većinom pisana ne dubrovačkim, nego tzv. "općenim jezikom" (lingua communis), koji je nešto modificirana i uopćena vezija jezika korištenog u Bosni (bez turcizama), jer je smatran najčišćom i najboljom varijantom već nekoliko stoljeća prije toga, npr. p. Bartol Kašić, S.J., koristi upravo taj dijalekt za pisanje svojih djela, kojeg naziva "bosanski jezik", "dubrovački jezik" itd.<br /> <br />Lingvistički, razlike između hrvatskog i srpskog jezika su minimalne i u 99% slučajeva međusobno su savršeno razumljivi.<br />Ideja da se radi o dva različita jezika (a ne o u osnovi istom jeziku u dva dijalekta) nastala je tek u 20. st. (i nedavno je dovela do apsurdnog pitanja treba li stavljati podnapise na srpske filmove). U povijesti i Hrvati i Srbi su uvijek smatrali da govore istim jezikom, kako god ga zvali (najčešće zvan slovinski i ilirski).<br /><br />Evo što p. Bartol Kašić ima reći o ovom:<br /><i>"»Velekrat sam razmišljao i razgovarajući se s druzimi iziskovao, kojim bismo načinom najboljim i najugodnijim mogli upisati i izgovoriti naša besidenja slovinska; ne mogosmo nikakova posobita najći, s kojim bi se moglo ne samo svima rusagom [državama], paček ni jednomu samomu ugoditi gradu. Jere svaki človik svoga grada govor i besidenje hvali: Hrvat, Dalmatin, Bošnjak, Dubrovčanin, Srbljin. Što ćemo dakle reći i odlučiti? Razborito i razložito scinim ja zaisto i mnim, da oni pisalac, koji hoće štogod upisati naški, ima nastojati, koliko najbolje može, onim govorom upisati, koga on višt u mnozih pozna, da je najopćeniji i koga može svak' lašnje razumiti i s koristju pročtiti: neka kakogodire mnozima ugodi. Ovim dakle načinom odlučih ja pismo ovega Rituala ili Običajnika istomačiti naški, bivši ja govorio i općio s ljudmi od razlicih rusaga slovinskih hodeći po svitu, i ja sam njih ovaka govorenja razumio i oni su moja (krstjani, Rašijani, Srblji poluvirci i Turci). Jur dakle, ako ja bosanski upišem ove riči: poslao sam, učio sam, rekao sam ili take ine, ne branim zato Dalmatinu našemu, da on ne obrati na svoj način ove iste riči i inake ter reče: poslal sam, učil sam, rekal sam; ni manje Dubrovčaninu, da ne reče: poslo sam, reko sam; ali gdi ja upišem: što ili šta, ne branim Dalmatinu, da on reče: ča, ter tako u inih ričih, koje ne budu upisane načinom svoga grada ili mista, svak' na svoj način navrnuvši slovo kojegodir po svojoj običaji: tako ne imamo koriti jedni druzih veleći, da zanose."</i> <br />Bartol Kašić, "Ritual rimski", Pag - Dubrovnik - Rim, predgovor, 1640.<br /><br />P.S. Što se tiče Bosne, velika je nepravda po povijesnu istinu reći da su u njoj prije turskog osvajanja živjeli Hrvati i Srbi, a ne Bosanci. Za tako nešto nema nikakvog dokaza, niti su se tadašnji stanovnici Bosne ikad izjašnjavali Hrvatima ili Srbima, već samo Bosancima, Bošnjanima ili Bošnjacima (što se ne odnosi na 'novokomponovanu' narodnost istoga imena "Bošnjak", koja označava bosanskog muslimana).Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-20232403119740260992014-03-08T11:04:34.152+01:002014-03-08T11:04:34.152+01:00,,A za one koji se drže apsurdnog mišljenja da hrv...,,A za one koji se drže apsurdnog mišljenja da hrvatski, bosanski i srpski nisu jedan jezik"<br />- bosanski jezik sigurno ne postoji kao što ne postoje 'Bošnjaci' - to su povijesno poturčeni Hrvati i Srbi (možemo govoriti samo o bosanskim muslimanima), ali hrvatski i srpski jezik itekako postoje jer se radi o dva različita naroda. Ili ćemo se ipak vratiti na teze 'bratstva i jedinstva'?<br /><br />joresAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-2377804185342152412014-02-28T23:13:33.075+01:002014-02-28T23:13:33.075+01:00M.B.
Stvarno si se potrudio. Poštujem.M.B.<br />Stvarno si se potrudio. Poštujem.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-74519319739518718342014-02-28T15:06:11.433+01:002014-02-28T15:06:11.433+01:00(2. dio)
No teorijska osnova ove vaše procjene je ...(2. dio)<br />No teorijska osnova ove vaše procjene je u sljedećoj rečenici:<br /><i>Malo smjela tvrdnja i prenapredno-moderna za neke ali to je, čini se, budućnost i samo je pitanje vremena kada će se otvoriti ovo pitanje u produbljenijem smislu, ne samo periferno gledajući nego i metafizički i ontološki. </i><br />Imate posve progresivističku percepciju ljudske povijesti. Istina je, ponekad se povijesni razvoj pojedinih dogmi definiranih tijekom vremena (od Duhova do danas) od strane koncila i papa miješa s idejom o povijesti kao općem napretku. Jer kad govorite o metafizičkom i teološkom, očito da se radi o posve drugačijem pogledu na prezbiterat odnosno Sveti red u općem smislu. Vrlo hrabro. <br />No, čuo sam i da mnogi govore o ređenju žena (od čega se izrazito odričete) kao o nečemu za što treba upravo ovo o čemu govorite: potpuno prevrednovanje pojma Svetog reda, a da se to dogodi treba doći vrijeme da stvari budu zrele. I isto tako, riječ je o feudalnoj viziji svećenika. Suvremena uključuje i svećenice.<br />Uzgred rečeno, kao pravi progresivac (a nije vam to baš neko fino društvo) mislite da je vaš pogled produbljeniji. Svaki liberal misli da je jako sofisticiran i da jedino on razumije dubinu problema, a njegovi konzervativni neistomišljenici su zatucani i nemaju sposobnost percepcije imalo složenijih stvari.<br />Ne, ako se ova problematika otvori, otvorit će se, nimalo uzvišeno, kao jedna vatrogasna mjera. Jer dolazi sljedeća rečenica:<br /><i>Možda iz jednostavnog razloga jer će vremena za to biti zrelija, a vjernici odgovorniji i svjesniji svojega poslanja.</i><br />Sigurno. ROFL. <br />Dragi Longine, pravi ste progresivac. U vremenu u kojem je brak degradiran razvodom, izjednačavanjem s protuprirodnim vezama, s običnim priležništvom? U vremenu u kojem je broj izvanbračne djece koja žive s jednim roditeljem ili s roditeljima priležnicima u pokusnoj ili ne znam kakvoj vezi veći nego ikad? U kojemu je broj djece izrazito mali, a kultura kontraceptivna? U kojemu su ljudi zadojeni idejom „Velike Majke“, socijalne države koja bi im trebala naći dobro plaćen posao? U doba kada se svaki osjećaj za odgovornost potpuno srozao? U takvo vrijeme vi govorite o odgovornijim vjernicima. A ako ste mislili na malu i progonjenu Crkvu, na hrvatsku s 5% katolika, u njoj neće biti problema sa celibatom.<br />Rješenje problema će doći kad se pojave neki novi "ludi" Clunyjevci. Ali to je bilo 500-600 godina od propasti Rimskog carstva na zapadu. <br />Sadašnja Kurija se potrudila, u vezi s Franjevcima od Bezgrešne, da se eventualne zametke redovničkog ludila uguši. A dominikanci, isusovci, redovnici općenito? Ne znaš koji red je gori. Ne znaš je li gora Evropa ili Latinska Amerika. Redovi su rasadišta hereze, marksizma, dženderizma. M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-65374487190342963702014-02-28T15:05:31.684+01:002014-02-28T15:05:31.684+01:00Longine,
(1. dio)
u stvarima koje su gore dotaknut...Longine,<br />(1. dio)<br />u stvarima koje su gore dotaknute čini se da se ni u čemu ne slažem s tobom.<br />Krenimo redom.<br /><i>Mišljenja sam kako je to mnogo i neusporedivo bolje od konkubinata u kojemu neki žive</i>.<br />Zamislimo, na trenutak, da vrijedi istočna praksa (svećenici se mogu ženiti, osim redovnika; biskupi se biraju među redovnicima, neoženjenim dijecezancima, rijetko i među udovcima). Bi li se smanjio udio priležništava? Možda. Što s preljubom? Kako možemo biti sigurni da ljudi koji su <i>javno</i> (bitno je javno, dakle, ne masturbacijom) pogazili svoj zavjet čistoće neće isto tako pregaziti zavjet monogamije, bračne vjernosti? Što s bračnim životom prema Humanae vitae? Očekujete li popadije sa sedmero djece? Ako ne, hoćemo li onda dopustiti i kontracepciju? Pa razvod? Pa homoseksualnost? Dok na kraju svi ne budu sretni. Mislim da vam je procjena sasvim pogrešna. <br /><i>u konkretnoj i živoj župnoj zajednici u kojoj su službe raznovrsno i ravnomjerno raspoređene te se zna što spada na kojeg vršitelja crkvene službe. ... Sve se to može lijepo odvijati na izgradnju kvalitetne župne zajednice. I onako se može stječi dojam, a puno sam slušao od ljudi s raznih strana (izvana i iznutra) da im baš ne leži feudalistički tip župnika koji, eto, ima sve (uvijek ista priča o voznom parku, neobičnim hobijima, dokonim radnjama, kao da lik ne zna što bi sa sobom), a jadna pastva nema ništa pa su tužni. </i><br />I što, zar će đakon ili svećenik samo zato što je oženjen i što ima djecu od dokonog tipa koji voli bijesne aute postati divan i ponizan tip. Ista stvar kao i s bludnošću. Zar ne postoje oženjeni muškarci koji zanemaruju obitelj i vrijeme provode u birtiji ili na fejsu? Koji su neodgovorni očevi. Koji mlate supruge. Mislite da će zgubidani samo zato što su oženjeni prestati biti zgubidani? Mislite li da će osoba koja je od jutra do sutra posvećena pastvi biti dobar roditelj. Ili obrnuto, soba posvećena svojoj djeci biti dobar pastir? Možda će se i truditi, ali koliko će vremena imati za to?<br />Moguće je, uostalom, da imamo različite percepcije svećenika. Za mene on je onaj koji izgovara riječi Pretvorbe i onaj koji me odiješuje od grijeha, a ne netko s kime ću se sastajati na blebetanjima subotom. Ova vaša vizija zajednice već postoji u mnogim župama. Tamo su župnici pobjegli od pastve, okruživši se tajnicima, voditeljima pastorala, voditeljima ministranata, voditeljima zbora, voditeljima ovoga i onoga. Primjer najčišćeg klerikalizma. Jer vjernici izvan „župnikovog kruga“ su laici ovog novog klerikalizma, dok su voditelji ovoga ili onoga novi kler. Koji bi, u vašoj viziji, primio i redove. Gospon Perić, vodoinstalater iz susjedne zgrade kao zaređeni akolit. Tu su dvije mogućnosti: ili takva zajednica funkcionira kao lijepi kružok samodostatnih ljudi u kojem se ostatak pastve ne osjeća nimalo ugodno, ili svi skupa izgledaju kao kapitalistička korporacija u kojoj je biskup predsjednik uprave, a župnik direktor filijale. E sad, ako se ljudima ne sviđa feudalna slika, teško da im se sviđa ova korporacijska. M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-80325960874604256222014-02-28T01:43:00.179+01:002014-02-28T01:43:00.179+01:00Autor je uklonio komentar.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-27552080625945654022014-02-28T00:46:41.219+01:002014-02-28T00:46:41.219+01:00"Ni vaše "jastučnice" nisu remek-dj..."Ni vaše "jastučnice" nisu remek-djela dijaloga."<br /><br />Nisam ni rekao tako nešto. Nit sam imao "spuštanje" na umu. Samo sam zamolio da poštedite <i>mene</i> osobno vaših plahti, jer ne želim na njih odgovarati. Dakle, ako me imate nešto ispraviti, pokuditi ili sl., učinite tako, ali molim nemojte mi pisati plahte (u nedostatku bolje riječi) filozofskih razmišljanja.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-84963947287973742772014-02-27T16:08:49.659+01:002014-02-27T16:08:49.659+01:00Autor je uklonio komentar.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-58604226974783203522014-02-27T12:33:09.700+01:002014-02-27T12:33:09.700+01:00Longine, molim poštedite me vaše plahte.
Zna se do...Longine, molim poštedite me vaše plahte.<br />Zna se dobro što se misli pod pojmom "Church of Man" - modernizam, štovanje čovjeka, niveliranje Crkve, pomirenje s bezbožnim svijetom i Božjim neprijateljima.<br /><br />Sestra Emmerich je to predvidjela prije dva stoljeća:<br /><i>"I saw that many pastors allowed themselves to be taken up with ideas that were dangerous to the Church. They were building a great, strange, and extravagant Church. Everyone was to be admitted in it in order to be united and have equal rights: Evangelicals, Catholics, sects of every description. Such was to be the new Church ... But God had other designs.<br /><br />I saw again the strange big church that was being built there in Rome. There was nothing holy in it. I saw this just as I saw a movement led by Ecclesiastics to which contributed angels, saints, and other Christians. But there in the strange big church all the work was being done mechanically according to set rules and formulae. Everything was being done according to human reason ...I saw all sorts of people, things, doctrines, and opinions. There was something proud, presumptuous, and violent about it, and they seemed very successful. I did not see a single Angel nor a single saint helping in the work. But far away in the background, I saw the seat of the cruel people armed with spears, and I saw a laughing figure which said: 'Do build it as solid as you can; we will pull it to the ground.'"</i><br /><br />Sudbina koncilske crkve i revolucije već je zapečaćena. Oni koji su je stvorili će je i uništiti. Bog će to dopustiti da se ispuni što je rekao:<br /><i>"Vi ste sol zemlji. Ako li sol obljutavi, čim će se onda osoliti? Ne valja više ni za što; izbacuje se i ljudi je pogaze."</i> (Mt 5:13)Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-64718217105541965532014-02-27T12:12:54.355+01:002014-02-27T12:12:54.355+01:00Zapravo, uvijek se vraćamo na istu stvar, a to je ...Zapravo, uvijek se vraćamo na istu stvar, a to je napad na Clunyjski pokret (sv. Grgur VII., papa, kao najpoznatiji i najizrazitiji predstavnik), ono što je papinstvo izdiglo i oslobodilo i od pornokracije i od njemačke varijante cezaropapizma i od umiljavanja lokalnim talijanskim grofićima.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-34658214157338521862014-02-27T12:08:37.311+01:002014-02-27T12:08:37.311+01:00Tridentski koncil (sessio XXIV, canon X):
Si quis ...Tridentski koncil (sessio XXIV, canon X):<br /><i>Si quis dixerit statum conjugalem anteponendum esse statui virginitatis, vel coelibatus, et non esse melius ac beatius manere in virginitate, aut coelibatu, quam iungi Matrimonio, anathema sit.</i><br />Dakle, jasno je koje je stanje bolje. Iz ovoga, naravno, ne proizlazi da je celibat nužan, već, kao što kaže i II. vatikanski, treba promatrati kao dar Božji.<br />Istočni običaj ređenja oženjenih za svećenike (ostanu li udovci, ne mogu se ponovno ženiti) kao i određena popustljivost u vezi obaveze trajanja ženidbe dok jedan od supružnika ne umre, to su popusti tvrdim ljudskim srcima, kako je jasno i rečeno za dozvolu otpuštanja supruge u Mojsijevu Zakonu.<br />Napad na svećenički celibat uvijek je dolazio od snaga kojima cilj nije bio dobro Crkve. Često i od ljudi unutar Crkve koji su bili jako "otvoreni", "liberalni", "progresivni". Mislim da je Roger Scruton vrlo dobro opisao proces sekularizacije na Zapadu (<a href="http://katoliksdnakace.blogspot.com/2013/12/prvi-val-sekularizacije.html" rel="nofollow">prvi dio</a>, <a href="http://katoliksdnakace.blogspot.com/2013/12/drugi-val-sekularizacije-i.html" rel="nofollow">drugi</a>, <a href="http://katoliksdnakace.blogspot.com/2013/12/drugi-val-sekularizacije-ii.html" rel="nofollow">treci</a>. U prvoj fazi (druga polovina 19. stoljeća) tjeranje Boga u "zapećak" odnosno osnivanje društvenih institucija koje zamjenjuju Crkvu i vjeru (uostalom, građanski brak je jedna takva tvorevina). Ukida se metafizika, ali se postojeće društvene institucije (obitelj, ženidba) smatraju dobrima, a pojave koje smjeraju na rušenje tih institucija (pobačaj, izvanbračna djeca, priležništvo, prostitucija) nose društvenu stigmu. vrline su i dalje vrline, a mane su i dalje mane.<br />Međutim, nije lagano biti stoik Novog vijeka. Dolazi druga faza sekularizacije, gdje se te institucije, lišene svoje metafizičke zaštite ruše i preoblikuju u nakaradu svojeg prvobitnog smisla. <br />Šezdesete su bile godine kada je na Zapadu jasno evidentirano da je ovaj drugi val sekularizacije iz laboratorija zaluđenih ljevičarskih snobova kojima nije odgovarala dosada sigurnosti života u višim i srednjim slojevima prešao u široke slojeve pučanstva i tamo načinio goleme štete (čitati Dalrympleove kronike društvene patologije). <a href="http://media.salon.com/2012/08/bill_hillary_rect.jpg" rel="nofollow">Šezdesete</a> su bile godine revolucije, godine posvemašnjeg popuštanja stege i ljudske samokontrole i naravno da je tadašnji papa odbio svaku mogućnost rasprave o nečemu što smanjuje stegu.<br />A što se tiče današnjih svećenika, baš me zanima koja bi to mlada dama željela biti katolička popadija. Čiji muž bi usred noći odlazio davati nekome popudbinu. Ujutro misa, potom ili župni ured ili sprovodi, poslijepodne vjeronauk, navečer zaručnički tečaj, negdje još i ispovijed. Baš i ne zvuči privlačno. Možda eventualno kakva katehistica. Vjeronauk cijele škole u rukama bračnog para. Kakav bi samo to klerikalizam bio...M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-28394305074433221252014-02-27T11:55:22.126+01:002014-02-27T11:55:22.126+01:00Celibat i vječna uzdržljivost u zapadnoj Crkvi nis...Celibat i vječna uzdržljivost u zapadnoj Crkvi nisu upitni niti otvoreni za raspravu jer su dio Apostolske Tradicije. Celibat se isprva preporučivao, a kasnije postao obavezan, ali vječna kontinencija je uvijek bila obavezna.<br /><br />Prema Tradiciji zapadne Crkve, obaveza celibata i vječne uzdržljivosti počinje od podđakona nadalje. Međutim, u kanonu 277 novog Zakonika kanonskog prava piše da obavezuje sve klerike (uzimajući u obzir da Novus Ordo nema niže redove, tj. ništa ispod đakona). Pitanje je znači li to da su prema novom zakoniku i oni klerici koji su primili samo niže redove u tradicionalnim zajednicama obavezni poštivati uzdržavanje (ostijariji, akoliti itd.)?<br />Ako jesu, to stvara problem jer onda bogoslov u tradicionalnom sjemeništu koji npr. nakon nekoliko godina odustane, dakle, mora moliti od pape da ga oslobodi obaveze celibata kako bi se mogao valjano vjenčati (jer je u tih nekoliko godina primio nekoliko nižih redova).Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-3737639804950921692014-02-27T01:06:11.502+01:002014-02-27T01:06:11.502+01:00Autor je uklonio komentar.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-34286515679139676602014-02-27T00:52:09.542+01:002014-02-27T00:52:09.542+01:00Autor je uklonio komentar.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-89748210210508002452014-02-27T00:28:34.855+01:002014-02-27T00:28:34.855+01:00Autor je uklonio komentar.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-27098260832095955422014-02-26T14:55:21.749+01:002014-02-26T14:55:21.749+01:00To je nesto sto vam danas nitko nece sluzbeno reci...To je nesto sto vam danas nitko nece sluzbeno reci. U praksi je napusten (naravno, za ozenjene svecenike i djakone), ali u zakonu jos stoji. <br />Prenosim nekoliko linkova <a href="http://tomablizanac.blogspot.com/2010/11/cemu-sluze-trajni-akoni.html" rel="nofollow">odavde</a>: <a href="http://www.canonlaw.info/a_deacons.htm" rel="nofollow">1</a>, <a href="http://www.canonlaw.info/a_deacons2.htm" rel="nofollow">2</a>, <a href="http://caritasveritas.blogspot.com/2010/11/permanent-deacons-are-obliged-obliged.html" rel="nofollow">3</a>,Toma Blizanachttps://www.blogger.com/profile/08450554857253388840noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-58439252178922527122014-02-26T12:55:49.620+01:002014-02-26T12:55:49.620+01:00Mene sad stvarno zanima je li taj "lex contin...Mene sad stvarno zanima je li taj "lex continentiae" još uvijek postoji, tj. da li još uvijek vrijedi u KC? Ako vrijedi, koga on obvezuje? Hvala.<br />JoleAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-4888875574786215162014-02-24T13:02:03.173+01:002014-02-24T13:02:03.173+01:00dakako, Schillebeeckxa... lapsusdakako, Schillebeeckxa... lapsusM.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-8477245583413852802014-02-24T12:52:08.718+01:002014-02-24T12:52:08.718+01:00Dakako da treba učiti modernu filozofiju, s jasnim...Dakako da treba učiti modernu filozofiju, s jasnim kontekstom kamo ona vodi. Nije dovoljno nabacati povijest filozofije s više ili manje hegelovskih opaski o rastu, razvoju i napretku (kako se u hrvatskim gimnazijama tipično podučava povijest, a onda i filozofija koja postaje pregled povijesti filozofije). Može se povijest filozofije razbiti u 5 kolegija i studirati 20 semestara, ako to ne vodi to kritičkog vrednovanja. Teologija Schileebeckxa, Rahnera (za kojeg po teološkim fakultetima kažu da je najveći teolog 20. stoljeća), Kuenga... sve je to okarakterizirano napuštanjem filozofskog pristupa koji leži ispod teologije. Čovjek može odslušati 20, a ne 10 semestara filozofije i teologije, a da mu se ne skrene pažnja na takve stvari.<br />Jer završiti neki fakultet znači prije svega steći jedan način razmišljanja o danoj problematici, specifičnu perspektivu, metodologiju pristupa. Način razmišljanja i metodologiju pristupa koje daju profesori. Završiti fakultet, posebno u humanističkim znanostima znači proći kroz jedan određen kalup. Ako je kalup problematičan, fakultet zalud može trajati i 20 ili 40 semestara.M.B.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-53307589701071547172014-02-24T12:25:47.696+01:002014-02-24T12:25:47.696+01:00A kako misliš laži modernih filozofa raskrinkati a...A kako misliš laži modernih filozofa raskrinkati ako njihovu filozofiju ne poznaš? Ja sam učio i antičku i skolastičku i modernu filozofiju na teologiji. Apologetika ne postoji kao predmet ali svatko tko nije zadojen modernizmom se apologetikom može baviti i bez toga što ju nema u indeksu. zato treba poznavati i zablude a ne samo enciklikeAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-67171158847371788392014-02-24T06:23:15.202+01:002014-02-24T06:23:15.202+01:00Mateo,
Latinski jezik je "modernistička novo...Mateo,<br /><br />Latinski jezik je "modernistička novotarija".<br /><br />Ultra lefebvrosedevakantistička stranica (da te ne dovedem u zabludu):<br /><br />http://www.cmri.org/latin.html<br /><br />The Mass was originally said in Aramaic or Hebrew since these were the languages which Christ and the Apostles spoke, the words amen, alleluia, hosanna and sabbaoth are Aramaic words which were retained and are still found in the Latin Mass of today.<br /><br />“When the Church had spread to the Gentile world, about the year 100 AD it adopted the Greek tongue for the liturgy because it was the common language of the Roman Empire. Use of the Greek language continued throughout the second and into part of the third centuries. The Kyrie eleison is a remnant of Greek which survives in the Latin Mass. The liturgical symbol IHS is a derivative of the Greek word for Jesus.<br /><br />“The beginnings of the Roman Mass are found in the writings of St. Justin (150 AD) and St. Hippolytus (215 AD). Latin finally replaced Greek as the official language of the Empire. By the year 250 AD, the Mass was being said in Latin throughout most of the Roman world. This included the cities in North Africa and northern Italy such as Milan. The Church in the western empire adopted Latin for the Mass by 380 AD. The Latin Canon as we know it was finished by 399 AD.<br /><br />MarioAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-67186710473144164232014-02-24T02:25:57.738+01:002014-02-24T02:25:57.738+01:00To je sveta Margareta Marija Alacoque - niste vi s...To je sveta Margareta Marija Alacoque - niste vi s njom 'ovce pasli'.<br /><br />S lažima se ne raspravlja niti "razvija dijalog", laži se raskrinkavaju. A laži modernih filozofa najbolje se raskrinkavaju upravo skolastičkom filozofijom, kao što dokazuju djela predkoncilskih teologa, naučitelja i papa (među kojim i enciklika Pascendi sv. Pija X.), a upravo je skolastička filozofija maknuta iz teoloških fakulteta da bi se dalo mjesta modernoj filozofiji. Jadni bogoslovi, budući da praktički ništa drugo osim moderne filozofije ne znaju, ne znaju ni kako joj se oduprijeti pa tako postaju u njoj zarobljeni.<br />Smiješno je uopće spominjati apologetiku na modernim teološkim fakultetima, jer to je upravo jedan od predmeta koji je neutraliziran, tako da moderni teolozi uopće ne znaju kako učinkovito braniti Katoličku Vjeru (naravno, pomoglo bi i kad bi ih stvarno učili Katoličku Vjeru).<br />Mislim da je svakomu tko redovito čita ovaj blog jasno upravo koliko tradicionalni katolici znaju o Vjeri i koliko su je sposobni braniti, pogotovo kad se to usporedi s modernim teolozima.<br /><br />Sve u svemu, tu se radi o šizmi od vjekovne prakse i naučavanja Crkve.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6853093908290413340.post-34602079829171967832014-02-24T01:42:33.297+01:002014-02-24T01:42:33.297+01:00Autor je uklonio komentar.Anonymousnoreply@blogger.com