srijeda, 22. ožujka 2017.

Spremna


Za koga je namijenjena dovršena papinska grobnica u Vatikanskim špiljama?

Prije otprilike godinu dana, 16. ožujka 2016., pojavilo se mnoštvo udarnih naslova u tisku: spremna je za uporabu još jedna nova papinska grobnica u Vatikanskim špiljama za posmrtne ostatke ili pape emeritusa Benedikta XVI. ili pape Franje.

Prije godinu dana, poziv „Molite za mene“ bio je još tako svjež da su se mnogi brinuli da je nagoviještena smrt pape Franje.

Bogu hvala, to nije slučaj, a upravo danas čitamo u intervjuu s kurijalnim nadbiskupom Gänsweinom da je i papa emeritus Benedikt XVI., koji 16. travnja namjerava proslaviti svoj 90. rođendan u užem krugu, s obzirom na godine dosta dobro.

Nadamo se da za novom papinskom grobnicom ne će biti uskoro potrebe, ali u Vatikanu se uvijek na sve misli i pripravlja.

Međutim, to je i za sve nas dobro, ako smo kao katolici svjesni da bi sljedeći dan bez ikakvog predupozorenja mogao biti naš posljednji na zemlji...

Dovršena grobnica za Rimskog prvosvećenika koji će prvi preminuti.

Izvor, Fotografija nove grobnice.

nedjelja, 19. ožujka 2017.

Dobrostivi sveti Josipe


Dragi sveti Josipe, tebi sam se utekao, u tebe se pouzdao. Uvjeren sam da ćeš Bogu preporučiti moju želju. Po tvojoj ljubavi, koja te je u radosti i žalosti vezala s Isusom i Marijom, utječem se tebi za zagovor. O dragi, blagi, dobrostivi sveti Josipe, pohiti mi u pomoć u mojoj nevolji i dopusti mi da ti se izručim tijelom i dušom. Želim živjeti kao ti, posve predan u volju Božju, smjeran, ponizan kao vjeran sluga u skrovitosti. Tako se nadam da ću jednom s tobom postati dionikom i neke nebeske slave, da s Marijom zauvijek hvalim i slavim trojstvenoga Boga. Amen.

***

Gospodine Isuse Kriste, ti si naše spasenje, naš život i naše uskrsnuće! Zato te molim, ne prepusti me strahu i zdvajanju, nego zbog boli i bezbrojnih zasluga svoje Majke Marije i svog vjernog poočima Josipa pomozi svom sluzi kojega si otkupio svojom dragocjenom krvlju. Amen.

četvrtak, 16. ožujka 2017.

Nerazumne i štetne teze

Što biste mislili o ovakvim naslovima u hrvatskim novinama:
Na Kaptolu tvrde: Zemlja je ipak ravna ploča!

Ugledni zagrebački svećenik: Lagali su nam o okrugloj Zemlji, lagali su nam o slijetanju na Mjesec, a lažu nam i o jasenovačkim žrtvama!

Svećenik, doktor crkvene povijesti i arhivist Zagrebačke nadbiskupije: Zemlja je ravna ploča i imam dokaze za to!

Visoko pozicionirani zagrebački klerik: Djecu ćemo podučavati da je Bog stvorio Zemlju kao ravnu ploču, a znanstvenici su lažljivci!

Naravno, rekli biste: žuti tisak, bome su smećari ovaj puta pretjerali!

Premda dijelim takvo mišljenje o većini hrvatskih novina, u ovom bi slučaju, nažalost, novinari imali itekakvo uporište u činjenicama.

Riječ je o svećeniku koji je magistrirao i doktorirao crkvenu povijest u Rimu i obavlja ugledne službe u arhivu Zagrebačke nadbiskupije, Društvu za povjesnicu Zagrebačke nadbiskupije Tkalčić, Hrvatskom književnom društvu svetog Jeronima itd.

Sudeći laički prema njegovim ostalim upisima, nema naznaka da je psihički obolio, pa se ne libim iznijeti neke od tekstova s njegove Facebook stranice koji su, dakako, javno dostupni:











Prije nekoliko mjeseci jedan je čitatelj ovog bloga htio raspravljati o tezama koje se iznose na jednom osebujnom hrvatskom blogu gdje se hereze miješaju s teorijama zavjere, a kao potka se provlači ideja da Zemlja nije kugla, nego je ravna ploča (ili pak udubljena kao unutrašnjost zdjele, nije mi se dalo čitati plahte i plahte teksta koje se ondje redovito pojavljuju).

Reći će netko, pa što ne odgovoriš znanstvenim argumentima, što ne opovrgneš njegove tvrdnje. Najprije, svatko tko razumije neke osnove matematike i fizike i zna barem malo engleskog, lako će za svaki od argumenata pobornika "ravne zemlje" naći uvjerljivije i potpunije protuobjašnjenje jednostavnom pretragom po internetu. Mnoge od njihovih teorija su smiješne u svojem nepoznavanju osnovnih podataka koje imamo o svijetu.

No, mnogo važniji razlog je što osoba koja zaista prihvaća te tvrdnje, ne samo kao prolazni hir, nego ih čak i širi te ulaže svoje vrijeme u gledanje beskrajnih video snimki na kojima neki amater objašnjava zašto je zemlja ravna, takva osoba mora sebe uvjeriti da joj sa svih strana lažu, lažu znanstvenici, lažu tehničari, astronaut i snimatelji, svi joj lažu. Iako nisam ljubitelj Chestertona, prenosim jedan njegov odlomak iz Pravovjerja u prijevodu koji sam našao na internetu. To je na neki način ilustracija zašto nemam volje raspravljati s ljudima koji promiču teoriju "ravne zemlje".
Svaki onaj tko je imao nesreću da razgovara sa ljudima na rubu ili pak u samome srcu duševne poremećenosti, zna da je njihova najzlokobnija odlika užasna jasnoća detalja, povezivanje jedne stvari s drugom na zemljovidu pomnije razrađenom nego labirint. Ako raspravljate s luđakom, iznimno je vjerojatno da ćete izvući kraći kraj, jer u mnogo slučajeva njegov um radi brže upravo zato jer ga ne usporavaju stvari koje idu zajedno s dobrom prosudbom. Njega ne ometa smisao za humor ili milosrđe ili proste iskustvene činjenice. On je tim više logičan što je izgubio određene zdravo razumske osjećaje. Zaista, opća fraza kojom se opisuje umobolnost u ovom slučaju zavarava. Luđak nije čovjek koji je izgubio razum. Luđak je čovjek koji je izgubio sve osim razuma.

Luđak uvijek objašnjava stvar u potpunosti a često i zadovoljavajuće, u čisto racionalnom smislu. Ili, da se točnije izrazimo, objašnjenje umobolnika, ako i nije uvjerljivo, u najmanju ruku je nepobitno. Ovo naročito vrijedi za dva ili tri najčešća oblika umobolnosti. Ako na primjer neki čovjek kaže da su se svi urotili protiv njega, jedini način da to pobijete jest taj što ćete reći kako svi ljudi poriču da su urotnici, a to je upravo ono što bi istinski urotnici učinili. Njegovo objašnjenje pokriva činjenično stanje jednako kao i vaše. Ili, ako neki čovjek kaže da je zakoniti kralj Engleske, onda nije dovoljno kazati mu kako ga postojeće vlasti nazivaju luđakom; jer da on jest kralj Engleske, to bi moglo biti najmudrije što postojeća vlast može učiniti. Ili, ako neki čovjek kaže da je Isus Krist, onda nije rješenje reći mu kako svijet poriče njegovo božanstvo, jer svijet je nijekao i Kristovo.

Unatoč tome on je u krivu. No, ako pokušamo odrediti njegovu zabludu točnim izrazom, otkrit ćemo da to nije baš tako lako kao što smo pretpostavljali. Možda to najpribližnije možemo izraziti ako kažemo da se njegov um kreće u savršenom, ali ograničenom krugu. Mali je krug jednako beskonačan kao i veliki, no mada je posve jednako beskrajan, nije jednako prostran. Na isti je način objašnjenje umobolnika sasvim potpuno baš kao i ono zdrava čovjeka, no nije toliko opširno. Puščano zrno okruglo je poput zemaljske kugle, ali ono nije Zemlja. Postoji nešto takvo kao što je ograničena univerzalnost. Postoji nešto takvo kao što je mala i sputana vječnost. Možete to vidjeti u mnogim modernim religijama. Dakle, govoreći sasvim površno i empirijski možemo kazati da je najjači i najsigurniji znak ludila kombinacija logičke potpunosti i duhovne skučenosti. Teorija umobolnika objašnjava mnoge stvari, ali ih ne objašnjava na opširan način.

Zašto mislim da su teze koje navedeni svećenik iznosi štetne?

Zato što Crkva nikada u povijesti nije naučavala da je Zemlja ravna ploča. To je tumačenje koje u novije vrijeme promiču prvenstveno američki protestantski fanatici. Dakle, svijet će ismijavati Crkvu ne zbog onoga čime bi se mi katolici ponosili (Kristova nauka i njegova križa), nego zbog izmišljotina koje šire zabludjeli članovi Crkve.

Nadalje, u ovom konkretnom slučaju sasvim se opravdano postavlja pitanje: kakav je to znanstvenik koji ne može razlučiti između amaterskih video snimki s youtubea i tekstova po blogovima te utemeljenih i potvrđenih znanstvenih teorija i opažanja. Ako može tako teško zabludjeti u egzaktnijoj stvari kao što je fizika planeta Zemlje (makar mu to i ne bila struka), zašto bi itko prihvaćao zaključke koje izvodi u mnogo manje sigurnim interpretacijama povijesnih događanja. A s obzirom da je on jedna od perjanica revizije komunističke slike hrvatske povijesti, lako je zamisliti kako će protivnici te revizije reagirati.

utorak, 14. ožujka 2017.

Biskup Williamson posvećuje novog biskupa

Williamson redi treću godinu uzastopce novoga biskupa


(London) Nakon isključenja biskupa Richarda Williamsona iz Svećeničkog bratstva sv. Pija X. 2012. godine on je već zaredio dvojicu svećenika za biskupe. Sada bi trebalo uslijediti novo biskupsko posvećenje.

„Otpor“ je naziv za radikalni ogranak nekadašnjih lefebvrovaca koji se formirao počevši od 2009. godine zbog razgovorā između Bratstva sv. Pija X. i Svete Stolice tijekom pontifikata Benedikta XVI., a čiji su članovi isključeni posebice 2012. godine ili su sami napustili Bratstvo. Bitno obilježje predstavlja kategoričko odbijanje bilo kakvog oblika sporazuma s Rimom.

Dana 19. ožujka 2015. godine Williamson je u brazilskom Kloster Nova Friburgo zaredio svećenika Christiana Jean-Michela Faurea za biskupa. Pater Faure predavao je u bogosloviji Bratstva sv. Pija X. u Argentini i djelovao je u Meksiku. Isključen je iz Bratstva 2014. godine.

Dana 19. ožujka 2016. Williamson je na istome mjestu posvetio za biskupa priora benediktinskog samostana Santa Cruz iz Nova Friburgo, patera Thomasa Aquinasa.

Za 19. ožujka 2017. godine Williamson je na svome blogu najavio treće biskupsko posvećenje. U državi Virginia u SAD-u zaredit će patera Gerarda Zendejasa za biskupa. Pater Zendejas pripada Bratstvu sv. Pija X. kao nekada i Williamson i Faure.


„Četvrti biskup“, Williamson piše kako bi time postigao stanje četvorice biskupa kako ga je Bratstvo sv. Pija X. imalo zahvaljujući valjanim, ali nedopuštenim biskupskim posvećenjima iz 1988. godine i nakon smrti nadbiskupa Marcela Lefebvrea. „Otpor“, kako ga nekadašnji biskup Bratstva sv. Pija X. i sam naziva, sastoji se time od „dvojice biskupa za Europu i jednoga za Južnu Ameriku“, zbog čega sada treba biti zaređen jedan biskup za Sjevernu Ameriku.

Ređenja biskupa Williamsona uslijedila su bez Papina dopuštenja i stoga slove kao nedopuštena. K tome, postoje sumnje u valjanost ređenja biskupa Faurea. Vatikan se nije očitovao o ređenjima. Prema crkvenome pravu biskup Williamson i biskupi koje je zaredio navukli su na sebe kaznu ekskomunikacije.

Svećeničko bratstvo sv.Pija X. energično je osudilo ređenja i odbilo je bilo kakvu usporedbu sa „stanjem nužde“ iz 1988. godine na koje se nadbiskup Lefebvre pozivao kako bi bez papinskog dopuštenja zaredio četvoricu biskupa. Među tadašnjim zaređenim biskupima bio je i biskup Williamson. On očito stvara svoju vlastitu hijerarhiju – neovisnu od Rima i neovisnu od Svećeničkog bratstva sv. Pija X.

Nedopuštena ali valjana ređenja za Katoličku Crkvu predstavljaju problem jer mogu utemeljiti linije sukcesije koje su podivljale kako je to bio slučaj s vijetnamskim biskupom Pierrom Martinom Ngô Đình Thụcom (1897.-1984.)


Tekst: Giuseppe Nardi
Izvor: http://www.katholisches.info/2017/03/williamson-weiht-im-dritten-jahr-hintereinander-einen-neuen-bischof/

Duhovna lirika utorkom 41


Antun Branko Šimić
UMORSTVO DJETETA

       I.

U meni nešto klija
u meni raste netko
Najjače noću u mom snu

To raste uvijek
i kadikad kao da kroz cijelu mene pline
i ispuni me ko tjeskoba
i ko opasnost.
                O kuda da bježim
ispred onog što u meni se mojom krvlju hrani?

O bože, zašto stavi
u ljudski život sramotu i glad?
i zašto život što je u meni proklijo
raste kao moja smrt?

U meni svakim časom raste moja smrt

       II.

Ne tebe
U tebi ja umorih gotovo svu sebe
i njega koji me je ispunio tobom
                                                      kao tamom
Što sada osta meni još od mene?

ponedjeljak, 13. ožujka 2017.

Prisjetite se izbora pape Franje

Kome je stalo do toga, može se prisjetiti što smo i kako pisali pred četiri godine za vrijeme neposredno prije i nakon izbora pape Franje:

petak, 10. ožujka 2017.

Jezuitska posla

Dosta nam je invazionizma i kleveta o kršćanstvu od isusovaca!

Mors et Vita duello conflixere mirando:
Dux Vitae mortuus, regnat vivus.


U čije ime govori Sosa Abascal?

Pošto je nedavno tvrdio da je „riječ relativna“, govoreći o onome što je Gospodin Isus Krist govorio u Evanđelju, General Družbe Isusove sada daje Ansi invazionistički intervju u kojemu izjavljuje da Zapad mora popustiti islamu u ime kršćanskih vrijednosti. „Politika zidova s jedne je strane nehumana, a s druge beskorisna“. Kao već i njegov Poglavar tijekom predizborne kampanje i on pravi ispad u vezi s Trumpom koji po njegovom mišljenju „napada kršćanske i ljudske vrijednosti“ i dodaje da je „ludilo poistovjetiti islam i terorizam“.

I ne samo to. Branio je islam od napada onih koji ga poistovjećuju s terorizmom: jedna takva jednakost prema njegovim riječima jest „ludilo“ i ne oklijeva ustvrditi: „Teroristi mogu biti muslimanske vjere, ateisti, a također i kršćani. Izjednačiti jednu vjeru ili rasu s terorizmom jest manipulacija koja ne dopušta da se borimo protiv njega“.

Inače, mogao nam je reći gdje je taj kršćanski terorizam i zar se može staviti na istu razinu Kuran (koji poziva na ubijanje u ime božje svakoga onoga koji se ne podvrgava islamu) i Evanđelje koje nas predaje i čini sličnima Bogu koji je umro radi našega spasenja i koji od nas zahtijeva, čineći nam to mogućim Svojom milošću, da činimo isto tako za spasenje drugih.

Tko će okončati ove ne samo poremećene brbljarije, nego i pogibeljna iskrivljivanja stvarnosti i istine na štetu masa kojima se i dalje manipulira i koje se drži u neznanju koje je zlosretno i rizično za sudbinu cijeloga čovječanstva?

Lijepo je rekao Camillo Langone u dnevniku Il Foglio: „No ako Evanđelje nije istinito, gdje je, ljudi moji, upecao kršćanske vrijednosti? Ako Evanđelje nije istinito, isusovac je samo običan starac obučen u crno. Dok je pak Evanđelje istinito, isusovci su još uvijek onakvi kakvima ih Pascal opisuje: stručnjaci u umijeću prijevare“.

Sjetimo se riječi Marija Palmara:
„...ono što nam na koncu ostaje u ruci jest samo blijedo sjećanje na katoličanstvo. Hladno i mrtvo tijelo koje je na putu izgubilo ljubav za istinu i sigurnost u živu i stvarnu Kristovu prisutnost u Crkvi. Katoličanstvo bez križa i bez svjedočenja, u bijegu od svagdašnjeg mučeništva nerazumijevanja od svijeta. Ne preostaje drugo nego pomagati ovoj braći apostolatom istine. I moliti se za njih jer je velika pogibelj koju predstavljaju za spasenje mnogih duša. Počevši od njihove.“

Izvor: http://chiesaepostconcilio.blogspot.ba/2017/03/ora-basta-con-linvasionismo-e-con-io.html

srijeda, 8. ožujka 2017.

Život melje

Talijanski nadbiskup: Papa Benedikt povukao se zbog „golemog pritiska“

Nadbiskup Negri razgovara s kardinalom Burkeom na rimskom Maršu za život u svibnju 2016.

Jedan talijanski nadbiskup u blizini pape Benedikta XVI. kaže da se je bivši papa odlučio povući zbog „golemog pritiska“.

(LifeSiteNews) Nadbiskup Luigi Negri koji kaže da je papu Benedikta posjetio „više puta“ od njegovog odreknuća 2013. godine, jedini je talijanski biskup koji je uopće sudjelovao na rimskome Maršu za život koji se održava svake godine. Negri je odstupio kao nadbiskup Ferrare-Comacchija u veljači nakon što je napunio 75. godinu života i time dosegnuo propisanu dob za umirovljenje.

U jednom članku koji je u ponedjeljak objavio News-Outlet Rimini 2.0 nadbiskup Negri je rekao da malo zna o unutarnjem radu Kurije, ali „Siguran sam da će jednog dana na površinu izići teške odgovornosti u Vatikanu i izvan njega“.

„Nije slučajno da su u Americi, također i na temelju onoga što je objavljeno od Wikileaks-a, neke katoličke skupine zahtijevale od predsjednika Trumpa da oformi istražno povjerenstvo koje bi provjerilo je li vlada Baracka Obame vršila pritisak nad Benediktom“, dodao je. „Zasada to ostaje vrlo teška tajna, ali siguran sam da će se pronaći odgovorni.“

„Bliži se moj osobni 'kraj svijeta' i prvo pitanje koje ću uputiti svetome Petru bit će upravo vezano za ovu stvar.“

Nadbiskupa je upitan i o dubia (dvojbama) četvorice kardinala: Burkea, Brandmüllera, Caffarre i Meisnera koji su tražili pojašnjenje od pape Franje u svezi pobudnice Amoris Laetitia.

Amoris Laetitia treba pojašnjenja, nažalost sadašnji poglavar Crkve još uvijek šuti“, rekao je. „Mislim da bi Sveti Otac trebao odgovoriti premda se čini da se odlučio za suprotan stav.“

„Nažalost, izbila je prava histerija protiv ove četvorice kardinala koje se optužuje za sve moguće. Čak se dospjelo do toga da su neki pozivali da im se oduzme kardinalski biret. To su velike odvratnosti. Nekadašnji antipapisti postaju hiperpapisti radi svoje vlastite koristi“, dodao je.

Izvor: gloria.tv, Rimini 2.0.

utorak, 7. ožujka 2017.

Duhovna lirika utorkom 40


Stanko Vraz
KAJTE SE!
(Na čistu sriedu).

Kajte se i sipajte pepeo na glavu!
Vrieme nad vami leti, noseć bič u ruci,
Udarit će vas, pa ste po vragu, paše, vuci!
Jer ste sliepi za duh, slavu ....
  Kajte se!

Kajte se i sipajte pepeo na glavu!
Da vas nestignu suze od vaših robovâ,
Da nezaškriplje zubma sbor vaših djedovâ,
Davših krv svôm rodu i prâvu
  Kajte se!

Kajte se i sipajte pepeo na glavu!
Udarit će vam na grob prokletstvo sinovi,
Kosti izkopat, razbacat, glodati će psovi,
Vući na pir u dubravu ...
  Kajte se!

Kajte se i sipajte pepeo na glavu.
Nad vami lieću — čujte! — već grakćuć gavrani,
Nepuštaju vas s oka, negrakću zahmani,
Jurve njuše čast krvavu ....
  Kajte se, kajte se!

srijeda, 1. ožujka 2017.

Svaki dan


Radi česa hotio bih ja, da vi o Karstjani svako jutro, kada se probudite, na misto misliti, hoće li, neće li biti dažd, oli vedro; na misto misliti, kako on dan privariti ćete koga; na misto uzdihavati, kako nahraniti ćete družinu vašu, uzdignuli biste misal vašu prema Nebu, i Bogu, razmišljajući, da on pozna dobro potriboću vašu, i to bolje od vas istih, i ufajući se, da u kriposti neizmirnoga milosardja njegova spravan stoi svejer za udiliti pomoć. Ter učinivši za tim zlamenje svetoga križa, molili biste pobožno molitvu onu od Očenaša, koju učio nas je Spasitelj isti, i u kojoj uzdaržuje se sve ono, što prositi od Boga imamo u pogledu duše, i tila našega. Zatim učinivši tvardo obećanje, da Boga našega uvriditi nećete; postavili biste se na svagdanje dilo vaše, vidili biste koliko se ne bi Bog tarsio za pomoći vas, i providiti.

O koliko i koliko puta pomoglo je Providjenje Božje vas u tolicih potribah vaših, ali vi to spoznali niste, ter pripisali stvar takovu oli srići, oli ljubavi priatelja koga, oli kakovome stvorenju drugome. Eh postavte postavte Karstjani moji sve ufanje vaše u Gospodina, pustite se po svema, i u svačemu ravnati, i vladati od njega. Imajte prid očima strah Božji, ispunite zakon sveti njegov, čuvajte se griha, ljubite ga iz svega sarca, i viditi ćete, da stvar svaka od dobra na bolje hoditi će vama. A varhu svega neka ne bude u vas prikoredna želja ona, i skarb za stvari Svita ovoga, koje na pokon nisu drugo, nego prah, i blato. Želje vaše neka najparvo ciljaju na slavu Božju, na zadobljenje vikovite slave, i tada dobra Svita ovoga dana biti će vama bez iskati jih od Gospodina onoga, koi toliku skarb ima za nahraniti nas polak obećanja Isusa, Spasitelja našega. Quaerite primo Regnum Dei; et justitiam ejus, et haec omnia adjicientur vobis: ištite naiparvo Kraljestvo Božje, i pravdu njegovu, i sva ova dati će se vama.

Fran Vrinjanin - Razgovori za sve nedilje kroz godišta (14. nedjelja po Duhovima, razgovor XXXXVII., str. 380-381),
v. također F. E. Hoško: Propovijedi Frana Vrinjanina, RTČ Vol. 25 No. 1/2005, str. 185-200.